  • 1. Data: 2011-10-10 10:26:32
    Temat: Wyborcy zadecydowali że chcą podatku katastralnego.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Oraz dalszych ograniczeń w budownictwie. Np. od marca tego roku nawet
    krzaków bez zezwolenia wyciąć już nie można.
    Nie, nie jestem PISiakiem ani komuchem z SLD. Ani też fanem partii
    wibratorów.

    Nie mogłem się postrzymać z komentarzem, taki jestem zawiedziony.
    Poważnie zastanawiam się nad sprzedażą domu, póki ma jakąś wartość która
    pozwoli mi daleko daleko wyemigrować na stałe z tego syfu. Gdy wejdzie
    podatek katastralny a wejdzie bankowo, ceny nieruchomości polecą na łeb, bo
    kogo będzie stać zapłacić rocznie 6-30tys zł podatku od domu?
    Przypomnę, że najprawdopodobniej będzie to 1% wartości nieruchomości.
    Z jednej strony sporo pustostanów znajdzie się pod ostrzałem, wiele
    starszych osób pozbędzie się tych metrów, które zamieszkuje samotnie. Ale co
    ma zrobić młody na dorobku który na PIT wykazuje rocznie 50-60tys brutto i
    ma jeszcze rodzinę na utrzymaniu, a dom wybudował własnymi rękami? Myślicie
    że rzeczoznawca uwzględni fakt że kostkę brukową wykonałem sam? Dla mnie to
    była wartość tylko materiału, ale dla rzeczoznawcy będzie to dwukrotnie
    więcej gdyż on to widzi jako wartość rynkową z robocizną i wszelkimi
    narzutami. A co ci rekuperatory albo pompa ciepła czy solary własnymi rękami
    wykonali, często półśrodkami aby było taniej? Myślicie że rzeczoznawcę
    będzie interesował fakt że sami zakopaliście dolne źródło a instalację z
    materiałów zastępczych czy też z odzysku itepe? On policzy wartość rynkową.
    Sztukę policzy.
    Efekt będzie taki, że będziemy mieszkać w wynajętych malutkich klitkach a
    kilku majętnych będzie ich posiadaczami.

    Marek

  • 2. Data: 2011-10-10 11:41:15
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Efekt będzie taki, że będziemy mieszkać w wynajętych malutkich klitkach a
    > kilku majętnych będzie ich posiadaczami.

    Nie płacz bo nie znasz założeń. Był jakiś czas temu (kilka lat temu)
    publikowany projekt ustawy. To nie 1% ( w projekcie było od 0,8 do 1,8) od
    wartości rynkowej tylko od księgowej. I liczona jest amortyzacja. Ci co
    mieszkają w starych domach mogą nie zauważyć że coś zdrożało bo podatek
    katastralny ma zastąpić inne podatki związane z nieruchomościami. Jak do kogoś
    przyjdzie rzeczoznawca to może się pakować i wyprowadzać. Bo będzie to
    znaczyło że jak sam wyceniał nieruchomość to oszukał. I że nieruchomość
    przejmie państwo za wyliczoną przez właściciela sumę + 25% górką. Jak
    wprowadzą w Polsce podatek katastralny to nieruchomości i mieszkania stanieją.
    Kilka dni temu czytałem na Onecie że ci co budują domy i mieszkania na
    sprzedaż zawyżają ceny od 100 do 300%. Jak ktoś wykupił mieszkanie od
    spółdzielni, były takie akcje, za 10 tysięcy to nie będzie płacił podatku
    katastralnego od 200 tysięcy tylko od 10 i amortyzacja od dnia zakupu. Tak
    wynikało z projektu. Ale jak sprzeda je teraz za 200 tysięcy to nabywca będzie
    płacił od 200 tysięcy jeśli zrobią podatek katastralny. To nie jest tak jak z
    podwyżką VAT o 1% że daje kasę dla państwa od dnia wprowadzenia. Bardzo długo
    państwo nie będzie miało liczących się wpływów z podatku katastralnego bo
    wyższa wartość będzie się pojawiała w momencie sprzedaży. A co do wyborców.
    Ich nieograniczona głupota ujawniłą się jakiś czas temu. W państwie w którym
    prawie 100% ludzi było robotnikami najemnymi odpowiednim systemem jest
    socjalizm. A oni sobie zmienili na kapitalizm. To teraz mają tego
    konsekwencje. jak masz kwit na kostkę a nie masz rachunku za ułożenie to nie
    zapłacisz od ułożenia podatku. Myślisz że różne odpisy związane z remontami to
    zrobili żeby komuś kasę dać. Albo dopłaty do solarów, pomp ciepła. Raz dali
    iluzoryczne parę groszy a potem odzyskają to z nawiązką bo trzeba będzie to
    ująć w wycenie wartości nieruchomości albo mieszkania. Nie można wykluczyć że
    po wprowadzeniu podatku katastralnego stanieją czynsze w mieszkaniach
    wynajmowanych. Mieszkań w Łodzi jest do oporu. Jak właściciel będzie musiał
    płacić od pustostanu to się zesra żeby wynająć. Zrobi się rynek wynajmujących,
    oni będą dyktowali ceny. W Paryżu było jeszcze lepiej. Było dużo wolnych
    mieszkań i właściciele nie chcieli ich wynajmować. To zrobili podatek od
    pustych mieszkań. Był wyższy niż czynsz i opłacało się znaleźć najemcę żeby
    tego podatku nie płacić.

  • 3. Data: 2011-10-10 13:01:22
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    W chwili obecnej płacę podatek 80zł rocznie. Za wszystko.
    Gdy wejdzie podatek katastralny, to mój dom, licząc same materiały bez
    robocizny oraz koszty przyłączeń wart jest około 400tys zł.
    Nie wiem jak będzie liczona amortyzacja. Może być i tak że będzie to około
    1% na rok, Przecież dom nie starzeje się tak szybko jak komputer czy
    samochód. Teoretycznie jakiś poważniejszy remont występuje co 25-30 lat.
    Gdy podatek wejdzie będę już miał 6-7 lat zamieszkiwania więc 6-7%
    amortyzację. Jak wspomniałeś wysokość proponowana podatku w zakresie
    0,8-1,8. Zapłacę więc rocznie 3720zł podatku. Ty uważasz że to jest to samo
    co obecne 80zł?
    Przy czym budynki nie związane z mieszkaniem, a zwłaszcza związane z dz.
    gosp. będą podlegały najwyższym stawkom. Żona ma zamiar przeznaczyć jedno
    pomieszczenie na dole na dz. gosp. Ewentualnie zastanawialiśmy się nad
    zbudowaniem jakiegoś małego budyneczku na ten cel. Podatek katastralny obok
    ZUSu zeżre tyle, że całe przedsięwzięcie nie będzie miało najmniejszego
    sensu.
    I nie gadaj mi głupot jak to pomogło w innych krajach, bo tam są zupełnie
    inne realia zarobkowe. Nie wiem jak w innych ale w Austrii jak pracowałem a
    potem miałem tam swoją działalność to kwota wolna od podatku wynosiła 10tys
    euro. Na złote przeliczając było to wtedy około 47tys zł. W Polsce taka
    kwota to był wtedy już drugi próg podatkowy!

    Marek

  • 4. Data: 2011-10-10 13:25:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.10.2011 12:26, 4CX250 pisze:
    > Oraz dalszych ograniczeń w budownictwie. Np. od marca tego roku nawet
    > krzaków bez zezwolenia wyciąć już nie można.

    A to było z programie platformersów?

  • 5. Data: 2011-10-10 13:31:07
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    > A to by o z programie platformers w?

    A jakie ma to znaczenie ? Jakie znaczenie ma program?

  • 6. Data: 2011-10-10 13:34:41
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    wiadomości news:j6urp0$3j6$1@inews.gazeta.pl...

    > A to było z programie platformersów?

    Ta ustawa akurat od nich wyszła. Kiedyś ktoś w trójce o tym mówił, a córka
    mi potwierdziła znajdując cennik opłat i kar za usunięcie drzew i krzewów.

    Marek

  • 7. Data: 2011-10-10 13:38:04
    Temat: Re: Wyborcy zadecydowali ze chca podatku katastralnego.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Oooo Laskawcy!
    "ustawodawca lagodnie potraktowal usuniecie bez zezwolenia drzew
    obumarlych - zaplacimy tylko 10% kary naleznej"

  • 8. Data: 2011-10-10 13:40:22
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

> [...]
    > bo kogo będzie stać zapłacić rocznie 6-30tys zł podatku od domu?
    > Przypomnę, że najprawdopodobniej będzie to 1% wartości nieruchomości.
    {ciach]
    a nie 0,1%? Wtedy by to było realne ido wytzrymania. Mi się tak wydawalo, ze
    staneło na 0,1%. Jeden procent to b. duzo.

    pozdr
    przemek

  • 9. Data: 2011-10-10 14:23:14
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "Przemek" <e...@v...pl> napisał
    > a nie 0,1%? Wtedy by to było realne ido wytzrymania. Mi się tak
    > wydawalo, ze staneło na 0,1%. Jeden procent to b. duzo.

    1. Jest coś takiego jak wieczyste użytkowanie gruntu. Płacisz rocznie 1%
    wartości gruntu. 1%, bo taka dzierżawa została ustanowiona na 100 lat. Co
    jakiś czas wartość gruntu się zmienia. U mnie (Warszawa Mokotów) w 2006 roku
    podniesiono tę wartość o 400%. Płaciłem 1100, od 5 lat płacę 4400. A wartość
    gruntu stale rośnie...
    Możliwe jest uwłaszczenie (wykupienie na własność) i to nawet z bonifikatą
    95% ale... trwa to ok. 15 lat (zapewne wciąż za mało jest urzędników * ich w
    te i nazad), ale przede wszystkim trzeba być na bieżąco z opłatami przez
    cały okres oczekiwania. A wartość gruntu stale rośnie... Dochodzą też inne
    problemy "własnościowe" ale to już poza tematem, bo "to teoretycznie moja
    wina".
    Sama ustawa uwłaszczeniowa jest niezgodna z Konstytucją (obowiązuje do końca
    2012) - gminy ją zaskarżyły do trybunału, bo to nie może być tak, że
    obywatel musi dostać bonifikatę. Ostatecznie więc bonifikata jest widzimisię
    urzędnika.
    Bonifikatę można też dostać przy opłatach rocznych. Mi się ostatnio nie
    należało, bo w poszukiwaniu roboty założyłem działalność gosp., którą
    zarejestrowałem tam gdzie jestem zameldowany. Zarejestrowałem, więc zniżka
    mi się nie należy, bo to tylko dla nieruchomości na cele mieszkalne. I nie
    ma znaczenia, że pół roku poprzedniego i pół tego nie pracowałem i żadnej
    pracy w ramach dg tam nie wykonywałem.
    No to zawiesiłem dg, bo jak nie ma roboty, to nie stać mnie na płacenie
    obowiązkowo 900 zł na ratowanie ZUS i podróży lotniczych premiera
    pracującego aż dwa i pół dnia w tygodniu.

    2. Podatek od nieruchomości. Obecnie płacę ok. 300 zł rocznie. Za około 100
    m2. Sądzisz, że wprowadzenie podatku katastralnego (mającego zastąpić ten od
    nieruchomości) ma na celu zrobienie obywatelowi lepiej i taniej i mniej kasy
    do kasy? Kiedyś czytałem, że pierwotny projekt Świątobliwej Suchockiej znad
    Rzeki Jordan zakładał katastralny w wys. nawet 4%.
    Dodać do tego, że Komoruski jest za katastralnym, Tusk stoi w obliczu
    kryzysu (więc trzeba doić) i trzeba jakoś wykarmić te hordy urzędasów, to 1%
    masz jak w garści.

    Też mam dylemat, czy remontować te swoją kupę kamienia, czy...
    Na razie odechciało mi się. Jak patrzę na taką "państwowość", z tą 30-letnią
    umową gazową i brukselskimi nakazami podnoszenia akcyzy na paliwa,
    prostowaniem bananów itp., to... Odechciewa mi się.

    Zapewne już wcześniej odechciało się tym, którzy wczoraj zostali w domu,
    dlatego wyszło to co wyszło.
    Ale obiecuję, że to już ostatni raz taki tekst tutaj. Wiem, że zostanie mi
    wybaczone :)

    --
    Maciek.

  • 10. Data: 2011-10-10 14:47:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.10.2011 15:34, 4CX250 pisze:

    > Ta ustawa akurat od nich wyszła. Kiedyś ktoś w trójce o tym mówił, a
    > córka mi potwierdziła znajdując cennik opłat i kar za usunięcie drzew i
    > krzewów.

    Mnie bardziej interesuje podatek katastrofalny...