eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWykonawcy, cwaniaczki, paragony itp. Uwaga dlugie i nudne, ale moze zmienic sposób myslenia oraz ilosc konfliktów :) › Re: Wykonawcy, cwaniaczki, paragony itp. Uwaga dlugie i nudne, ale moze zmienic sposób myslenia oraz ilosc konfliktów :)
    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wykonawcy, cwaniaczki, paragony itp. Uwaga dlugie i nudne, ale moze
    zmienic sposób myslenia oraz ilosc konfliktów :)
    Date: Thu, 9 Apr 2009 21:39:08 +0200
    <gx2lsrpiq6pe$.1j6tqcxanuj.dlg@40tude.net> <grfm6d$ri$1@news.onet.pl>
    <2...@j...googlegroups.com>
    <grftkl$7as$1@news.interia.pl> <grfv5u$b3u$1@opal.futuro.pl>
    <grg8ap$nki$1@inews.gazeta.pl> <grghbb$24n$1@news.interia.pl>
    <grj2vt$si4$1@news.onet.pl> <grj3va$vf3$1@news.onet.pl>
    <grj5cn$7qh$1@inews.gazeta.pl> <grk8n4$i2f$1@news.onet.pl>
    <grkr31$i1t$2@srv.cyf-kr.edu.pl> <grku2v$rtv$1@news.onet.pl>
    <grlcdj$8pu$1@news.interia.pl>

    > Tak, tylko ze Jacek_P niestety ma racje. Nie mozna konkurowac z kims kto
    > ma znacznie mniejsze koszty. Konkurencja wtedy ma sens jak wszyscy maja
    > jednakowe mozliwosci, a tu firmy stoja na straconej pozycji. Z drugiej
    > strony polityka firm o czym piszesz wzgledem pracownikow jaka jest
    > wiekszosc wie i trudno tu o doskonale rozwiazania. Ale zatrudniajac
    > pracownika i majac drugie tyle kosztow co jego pensja, to jak mozna
    > konkurowac z Heniem, za ktorego kto inny placi zus, a ten tysiac jest
    > wylacznie do jego kieszeni. Mozna by zatem smialo postawic teze, ze firma
> [...]

    I tu doszliśmy do consensusu.

    Powiem Ci, że ja mam prostą metodę na zlikwidowanie tych problemów:
    1. Skoro można obniżyć VAT na towary i usługi do 7% dla usługodawców to
    dlaczego w ogóle nie obniżyć VAT-u do 7% ? Zatem obniżamy VAT i pozbywamy
    się problemów związanych ze zwrotami VAT-u, odliczeniami itp.
    2. Podatek dochodowy - stanowczo jest zbyt duży, ale zarazem nie jest
    płacony przez firmy, które starają się lawirować i inwestować, aby zapłacić
    go jak najmniej.
    Zatem obniżamy podatek. Do jakiego poziomu ? Nie wiem. To trzeba by było
    obliczyć, aby wystarczyło państwu oraz ubezpieczeniom. Obliczenie podatku
    powinien uwzględniać koszty uzyskania przychodów czyli jego obniżenie
    powinno być rekompensatą kosztów uzyskania przychodu, które powinny być w
    dotychczasowej formie zlikwidowane.
    3. Wszystkie ubezpieczenia społeczne emerytalne, rentowe, zdrowotne powinny
    być pobierane jako część procentowa podatku dochodowego. Każdy powinien mieć
    świadczenia takie, jakie wynikają z wpłaconych składek pobieranych z
    podatku. Dzięki temu mobilizujemy wszystkich do dobrowolnego płacenia
    podatku dochodowego, bo od wysokości wpłat zależy emerytura, renta czy też
    świadczenia zdrowotne. Ponadto wpłaty procentowe od wpłacanego podatku dają
    ochronę tym, którzy rozpoczynają działalność pozwalając im wystartować bez
    ponoszenia kosztów zanim nie będą mieli dochodów. Prosta zasad - zarobiłem,
    płacę określoną część jako podatek dochodowy, a od tego podatku potrącane są
    składki i reszta wędruje do skarbu państwa. Nie mam dochodu - nie płacę, bo
    nie mam z czego. Ponadto przedsiębiorca nie powinien co miesiąc latać po
    urzędach skarbowych czy ZUS-ach.
    4. Likwidujemy wszelkie ulgi, odliczenia oraz możliwości odliczeń podatku
    VAT czy też kosztów uzyskania przychodu. Likwidujemy koszty uzyskania
    przychodu. W ten sposób pozbywamy się wszystkich nieuczciwych kupujących i
    użytkujących samochody do celów prywatnych, budujących domy za pieniądze
    firmowe, kupujących maszyny i urządzenia tylko po to, żeby nie wykazać
    dochodu. Dzięki temu każdy przedsiębiorca zacznie liczyć każdą wydaną
    złotówkę na utrzymanie firmy. Ta likwidacja będzie możliwa dzięki obniżeniu
    podatków, które ma być rekompensatą za koszty użyskania przychodu. Jako
    koszty uzyskania przychodu powinny być liczone tylko i wyłącznie materiały i
    środki podlegające dalszej odsprzedaży np. materiały produkcyjne, czy też
    materiały sprzedawane w sklepie lub wraz z usługą.

    Co zyskujemy:
    Proste, jednakowe zasady fiskalne dla wszystkich - nie rozgraniczamy czy
    ktoś jest pracodawcą czy też pracownikiem.
    Pozbywamy się wszystkich bankrutów, których nie było stać na zapłacenie
    ubezpieczeń.
    Upraszczamy zasady prowadzenia firmy. Zarobiłeś X, płącisz Y.
    Ułatwiamy start każdemu, kto chce prowadzić własny interes.
    Dajemy państwu prosty i łatwo przewidywalny budżet. Pozbywamy się zwłaszcza
    bezsensownego szarpania o pieniędze na zasadzie wpłacamy, a później
    odbieramy i komu uda się więcej wyszarpać.
    Pozbywamy się skomplikowanej buchalterii, dzięki czemu urzędy będą mogły
    skupić się na kontrolach.
    Upraszczamy kwestie rozliczeń, dokumentów, PIT-ów itp.
    Uproszczenie i ujednolicenie rozliczeń fiskalnych zapewni, że przedsiębiorcy
    przestaną się bać fiskusa i wreszcie zajmą się robieniem pieniędzy, a nie
    produkcją stosu papierów.
    Pozbywamy się problemów związanych z ewidencją środkóe trwałych, ewidencją
    przebiegu pojazdów, amortyzacją itp.

    Wszystko ma na celu zapewnienie takich samych warunków startu oraz
    działalności każdej firmy jak i Pana Henia, zlikwidowanie kombinatorstwa i
    nieuczciwej konkurencji.