  • Data: 2009-01-01 21:01:10
    Temat: Re: Wykorzystanie wilgotnej piwnicy
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Miller" <a...@d...com> napisał w wiadomości
    news:gjiq9q$udm$1@news.interia.pl...

    > "Bartłomiej Syryjczyk" <g...@a...net.pl> wrote in message
    h.googlegroups.com...
> [...]
    > W spółdzielczym budynku z początku XX w. (bodajże 1913) mam sporą
    > piwnicę. Jest spora wilgoć, co widać na przechowywanych rzeczach (np.
    > kartony wytrzymują jakoś miesiąc). Chciałbym choć trochę zmniejszyć
    > ją / zaizolować, by można było bez obaw przechowywać tam 'graty'.
    > Dodatkowo chciałbym tam jakiś mały warsztat, ew. sprzęt rekreacyjny
    > wstawić.
    > Co można zrobić od środka - bez ingerencji w fundamenty, okopywanie i
    > takie tam? Tak, żebym mógł zrobić sobie to sam.
    > Czy przebywanie w takim wilgotnym środowisku (kilka godzin tygodniowo)

    zrob audit wnetylacji w piwnicy
    musza byc nawiew i wywiew.
    pamietaj wydajnosc wg PN kubatura na godzine.
    W praktyce przyjmuje sie inaczej 40 m3/osobe natomist do piwnicy to raczej
    trudno stwierdzic brak doswiadczenia z mojej strony.
    Ogolnie rzecz biorac w piwnicy musi byc wentylacja bardziej wydajna.