    From: " shaman" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wymiana okien
    Date: Tue, 9 Aug 2011 10:55:32 +0000 (UTC)

    Maciek <m...@n...pl> napisał(a):

    > PS: Przyznam, że czytałem trochę o oknach na tej grupie, raczej odpada
    > cięcie wybranej sztuki dla sprawdzenia grubości blach usztywniających
    > profile, ale może podpowiecie jakieś inne metody sprawdzenia jakości? :-)

    Cięcie, wiercenie, skalpowanie itp zabawy z profilami są bez sensu. No chyba
    że ktoś ma taki charakter, że nakręca go przepychanka ze sprzedawcą, wzajemne
    grożenie sądem itd. Jedynym sposobem na dobre okna jest wybranie dobrego
    profilu, dobrego producenta i dobrej, sprawdzonej ekipy montującej.

    Dobrych producentów trochę jest - najlepiej zasięgnąć opinii na forum muratora
    w wątku "Szukam dobrych okien". Sprzedawcę można sprawdzić przepytując go od
    strony technicznej (np. o to jak montują duże okno tarasowe) i prosząc o listę
    zadowolonych klientów. Generalnie trzeba szukać opinii i podchodzić
    sceptycznie do gładkiej gadki.

    Mój kolega przy odbiorze mieszkania zatrudnił kogoś kto był biegłym sądowym z
    dziedziny budownictwa. Ten sporządził protokół odbioru a developer widząc jego
    pieczątkę nawet nie próbował oponować. Nie wiem ile masz tych okien i na jaką
    kwotę będzie opiewało zamówienie, ale może to jest tez sposób dla Ciebie. Z
    kolei moi sąsiedzi byli bardzo zadowoleni z ekipy montującej dopóki ojciec
    sąsiada (budowlaniec) nie przyszedł z poziomnicą i nie zaczął wrzeszczeć na
    montażystów. O dobrych fachowców naprawdę jest trudno.

    PZDR
    Shaman