  • 1. Data: 2011-08-07 22:31:29
    Temat: Wymiana okien
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Przymierzam się do wymiany 35-letnich okien w mieszkaniu. Podpytałem
    sąsiadów, którzy takich wymian dokonywali, zamawiając wstawienie
    najczęściej okien plastikowych i szczerze mówiąc większość jest w
    mniejszym, bądź większym stopniu z czegoś niezadowolona. Czy ktoś może
    stworzył już jakieś kompendium wiedzy na temat okien i sposobów ich
    montażu, który pozwoliłby chociaż w pewnym stopniu uchronić się przed
    wciśnięciem sobie dziadostwa i dodatkowo zrąbania czegoś przy montażu?

    PS: Przyznam, że czytałem trochę o oknach na tej grupie, raczej odpada
    cięcie wybranej sztuki dla sprawdzenia grubości blach usztywniających
    profile, ale może podpowiecie jakieś inne metody sprawdzenia jakości? :-)

    Maciek

  • 2. Data: 2011-08-08 11:53:40
    Temat: Re: Wymiana okien
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 08.08.2011 00:31, Maciek pisze:
> [...]
    > cięcie wybranej sztuki dla sprawdzenia grubości blach usztywniających
    > profile, ale może podpowiecie jakieś inne metody sprawdzenia jakości? :-)

    można zrobić "odkrywkę" profilu od strony przylegającej do ściany.
    Jak byś wiedział jaki kształtownik tam ma siedzieć, a najlepiej miał
    jego próbkę, to różnicę byś wyczuł wiercąc mały otworek.

  • 3. Data: 2011-08-08 13:56:03
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Albercik" <n...@g...pl> wrote in message

    > można zrobić "odkrywkę" profilu od strony przylegającej do ściany.
    > Jak byś wiedział jaki kształtownik tam ma siedzieć, a najlepiej miał jego
    > próbkę, to różnicę byś wyczuł wiercąc mały otworek.

    Cieszę się, że wiedza się rozprzestrzenia :-)
    Ja za drugim podejściem pojechałem zrobić inspekcję w hali produkcyjnej.
    Właśnie piłowali właściwe wkładki usztywniające. Mieli ich tyle co dla mnie.
    Tnie się wszystko razem z plastikiem więc podmienić już nie mogli.

    Zalecam mniejsze firmy ale takie gdzie można iść "na produkcję" i zrobić
    obcinkę jak będą się dla nas produkować.

  • 4. Data: 2011-08-08 14:13:55
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Albercik" <n...@g...pl> wrote in message

    No niestety :-) Trzeba zakładać, że chcą nas oszukać. Po pierwsze trzeba
    mieć aprobatę ITB albo dowolny dokument techniczny producenta profili (ale
    nie docinacza tylko projektanta) żeby wiedzieć co powinno w nich siedzieć.
    Dopisać to do umowy z karą umowną - że pod rygorem odszkodowania. A w ogóle
    to by trzeba takie praktyki zgłaszać na policję jako oszustwa. To nie jest
    nierzetelność sprzedawcy ale pospolite oszustwo.

  • 5. Data: 2011-08-08 14:14:13
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > Zalecam mniejsze firmy ale takie gdzie można iść "na produkcję" i zrobić
    > obcinkę jak będą się dla nas produkować.

    Ja akurat zalecam duze firmy.
    Nie wyobrazam sobie, aby fabryka, ktora trzaska okna dla calej Polski
    miala czas na zabawe we wstawianie profili nieodpowiednich do danego okna.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 6. Data: 2011-08-08 15:08:18
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Marras" <m...@g...pl> wrote in message

    > Ja akurat zalecam duze firmy.
    > Nie wyobrazam sobie, aby fabryka, ktora trzaska okna dla calej Polski
    > miala czas na zabawe we wstawianie profili nieodpowiednich do danego okna.

    Oni mają największe koszty działalności i oszczędzają na wszystkim.
    Takie pochlebne opinie moga pisać tylko ci co są związani z budowlanką.

    Firma nie ma tutaj nic do jakości. Piły tną wg. tego co wyliczy program
    komputerowy w czasie gdy się okna zamawia. Wszelkie niedomykania i
    wypaczania to skutek niepasujących usztywnień zbrojących i druga część to
    montaż. Montaż da się przypilnować ale rozpiłowywać każdego okna juz nie.

  • 7. Data: 2011-08-08 19:19:39
    Od: "alex" <k...@i...pl>

    poprawnie zamontowane okna nawet ze słabymi profilami dobrze chodzą
    wyschnieta piana daje większą sztywność niż gruby stalowy profil w ramie
    unikaj najtańszych okien na rynku
    pilnuj brygady a będzie okej
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-08-08 21:37:45
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "alex" <k...@i...pl> wrote in message
    > poprawnie zamontowane okna nawet ze słabymi profilami dobrze chodzą
    > wyschnieta piana daje większą sztywność niż gruby stalowy profil w ramie
> [...]

    Piana nie jest elementem konstrukcyjnym tylko uszczelniającym. U nas ci nasi
    papracy stosują pianę jako materiał budowlany co jest sprzeczne z
    czymkolwiek.
    Okna tanie czy drogie są tak samo wyliczane programem komputerowym. Piły są
    typu CNC tyle, że albo większe do wielkiej produkcji z podajnikami albo bez.
    W naszym kraju trzeba pilnować produkcji okien samodzielnie i nieprawdą jest
    to co napisałeś. Musisz być naganiaczem albo producentem okien.

  • 9. Data: 2011-08-09 10:55:32
    Od: " shaman" <s...@g...pl>

    Maciek <m...@n...pl> napisał(a):

    > PS: Przyznam, że czytałem trochę o oknach na tej grupie, raczej odpada
    > cięcie wybranej sztuki dla sprawdzenia grubości blach usztywniających
    > profile, ale może podpowiecie jakieś inne metody sprawdzenia jakości? :-)

    Cięcie, wiercenie, skalpowanie itp zabawy z profilami są bez sensu. No chyba
    że ktoś ma taki charakter, że nakręca go przepychanka ze sprzedawcą, wzajemne
    grożenie sądem itd. Jedynym sposobem na dobre okna jest wybranie dobrego
    profilu, dobrego producenta i dobrej, sprawdzonej ekipy montującej.

    Dobrych producentów trochę jest - najlepiej zasięgnąć opinii na forum muratora
    w wątku "Szukam dobrych okien". Sprzedawcę można sprawdzić przepytując go od
    strony technicznej (np. o to jak montują duże okno tarasowe) i prosząc o listę
    zadowolonych klientów. Generalnie trzeba szukać opinii i podchodzić
    sceptycznie do gładkiej gadki.

    Mój kolega przy odbiorze mieszkania zatrudnił kogoś kto był biegłym sądowym z
    dziedziny budownictwa. Ten sporządził protokół odbioru a developer widząc jego
    pieczątkę nawet nie próbował oponować. Nie wiem ile masz tych okien i na jaką
    kwotę będzie opiewało zamówienie, ale może to jest tez sposób dla Ciebie. Z
    kolei moi sąsiedzi byli bardzo zadowoleni z ekipy montującej dopóki ojciec
    sąsiada (budowlaniec) nie przyszedł z poziomnicą i nie zaczął wrzeszczeć na
    montażystów. O dobrych fachowców naprawdę jest trudno.

    PZDR
    Shaman

  • 10. Data: 2011-08-09 18:36:34
    Od: "alex" <k...@i...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości

> [...]
    > W naszym kraju trzeba pilnować produkcji okien samodzielnie i nieprawdą
    > jest to co napisałeś. Musisz być naganiaczem albo producentem okien.

    Jestem montażystą ,nie naganiam przecież na żadnego producenta
    montowałem okna od największego gówna na rynku do całkiem niezłych
    i naprawdę nie musisz mi tłumaczyć co to jest i do czego piana
    i o róznych oknach i grubości stali w środku tym bardziej
    staram się tylko wyrazic swój pogląd
    nie wiem może zamontowałeś więcej okien odemnie
    może masz większe doświadczenie
    niedawno wyrywałem plastiki 3 komorowe montowane na piane
    zdziwiłbyś się z jaką siłą trzyma piana