    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wymiana pieca pilne
    Date: Mon, 30 Jan 2012 10:44:35 +0100

    Użytkownik "hk" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:4f266297$0$1271$65785112@news.neostrada.pl...

    > Wycięcie dziury w ceramicznej rurze to po pierwsze utrata gwarancji,

    Pic na wodę fotomontaż z tymi gwarancjami. Producent i tak znajdzie
    pierdylion innych powodów aby jej nie uznać.

    > Osobiście nie wyobrażam sobie cięcia dziury w ścianie, pustaku, a potem we
    > wkładzie ceramicznym jakąś "boszką" - tam przecież w życiu dojścia nie
    > będzie.

    Da się. Trzeba tylko odkuć w cegle nieco więcej. Szlifierką kątową wyciąłem
    piękną elipsę pod rurę fi180 która weszła do niej pod kątem. Przy czym ja
    zrobiłem to tak że owinąłem sznurem rurę kilkoma zwojami. Aby sznur się nie
    ześlizgiwał przyklejałem go punktowo klejem kropelka. następnie rurę
    wsunąłem ciasno w otwór w ceramice i zaklajstrowałem całość uszczelniaczem.
    Nic się złego nie dzieje, jest szczelne. Jednak gdybym robił to drugi raz
    albo jak się okaże że za kilka lat trzeba będzie jednak coś poprawić (choć w
    to wątpię) to zrobę to inaczej. Kupie kawałek okragłej ceramiki fi wewn. 180
    i wkleję ję na cementowej zaprawie odpornej na wysokie temperatury.
    Oglądając jakiś komin systemowy w sklepie zauważyłem że tak właśnie na
    zaprawie klejowej jest wklejona ta rura. Dopiero do tej rury wsuwa się,
    także na uszczelnieniu ze sznura, rurę stalową.

    Marek