    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wymiana złoża w zmiękczaczu
    Date: Sat, 27 Jan 2024 16:27:42 +0100

    On 27.01.2024 10:36, Lisciasty wrote:
    > Mój zmiękczacz ma już 7 lat i mam wrażenie że powoli przestaje działać.

    Potwierdź swoje obawy najpierw kropelkowym testerem lub paskami chociaż.
    Tak jak Pete sugeruje - sprawdź przede wszystkim czy solanka schodzi czy
    zostaje na dnie. Czy przewody drożne, czy zawór elektromagnetyczny się
    faktycznie przełącza w trakcie płukania.

    A masz filtr wstępny przed zmiękczaczem na którym odkłada się żelazo z
    wody? Są środki do płukania złoża, które jest "oblepione" i podczas
    regeneracji nie jest w stanie się nasycić jonami soli.

    Przykład -
    https://mojawoda.com/akcesoria-czesci/dezynfekcja/re
    sin-celan-srodek-do-czyszczenia-zloza-w-zmiekczaczac

    Też mam 7 lat, choć ja mam złoże wielofunkcyjne (zmiękczacz z
    uzdatniaczem) i nie jestem pewny czy w takim przypadku te środki są
    dozwolone.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz