    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Wymiana żródła ciepła
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Thu, 21 Sep 2017 13:36:46 +0200

    Thu, 21 Sep 2017 03:57:55 -0700 (PDT), Marcin

    > Niestety nie potrafię podać innej temp. Mam zadaną na sterowniku i z
    > kotła wystaje mi taki zwykły termometr, ale on pokazuje mi to samo tylko
    > z opóźnieniem. Grzejniki skręcone bo temp. pomieszczeń wystarczała. W
    > ostatnie dwa sezony paliłem tylko od popołudnia do rana.

    W takim razie można przyjąć optymistycznie, że PC pociągnie na COP 3 na
    wszystkich kalafiorach rozkręconych, i będzie potrzeba mniejszej mocy niż
    założyłem w wyliczeniach. Na działanie w większym stosunku w 2T nie ma co
    liczyć i musi zostać tak jak jest.

    Wtedy można przyjąć optymistycznie, że pójdzie ze 3,5 tys. zł rocznie.

    Nadal trzeba tylko przełknąć inwestycję na poziomie 25 tys. zł. za PC.
    Myślę jednak, że to dobra alternatywa dla zmiany na pellet gdzie kocioł
    kosztuje koło 14-16, wsuwa więcej opału (bo ma mniejszą wartość opałową niż
    węgiel), a jednocześnie opał jest droższy. I pewnie jeszcze pójdzie w górę
    w związku ze skokiem cen węgla.

    --
    Pozdor
    Myjk