  • Data: 2017-09-22 08:43:06
    Temat: Re: Wymiana żródła ciepła
    Od: w...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    > Po tych zabiegach już tak na oko grzejniki w sumie pracują max na 70%, więc > jak
    dokończę poprawki do 50% może zejdę.

    Policz, jaką moc mają twoje grzejniki (na danych 'firmowych' parametrach wej/wyj).

    Przykładowo masz 20 grzejników aluminowych, każdy dla temp zasilania 70stopni oddaje
    500W mocy=ciepła (schładzając się do temperatury 55stopni). To daje 10kW mocy. I
    oznacza ten przykład ni mniej ni wiecej, że dla domu o maksymalnym zapotrzebowaniu na
    ciepło przy -20stopniach te grzejniki są w sam raz.

    W następnym kroku trzeba by ustalić sprawność grzejników dla 40-50stopni - myślę, że
    'liniowo' można zejść.

    pzdr
    Bogdan