    From: marios <d...@f...gd>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ytong 48 cm
    Date: Thu, 31 Jan 2019 10:41:54 +0100
    <5c50362c$0$485$65785112@news.neostrada.pl>
    <q2s8qd$tst$1@node1.news.atman.pl> <q2sakd$vpv$1@node1.news.atman.pl>
    <q2sgh1$7e9$1@node2.news.atman.pl>

    -perinsul-doskonala-termo-i-hydroizolacja-5943.html

    > Lambda 0,052

    No tak, ale pomijam już te setki,dziesiątki bo różnie bywa.

    BK w części przy-fundamentowej też może być mocniej zawilgocone - niższa
    temp samego BK od fundamentu itp. (i znowu w różnych przypadkach - bo przy
    podłogówce może(?) być na odwrót),
    a BK mocno wilgotne >75% wg. podanej tabelki ma już chyba l 0.20

    BTW:
    Zresztą BK może zmagazynować wielkie ilości wody/wilgoci, a BK48 zmagazynuje
    x2 jak BK24. Nie wiem ile czasu ściany po ukończeniu budowy dochodzą z takim
    BK48 do poziomu standardowego z wilgocią (a ewentualne styro jeszcze
    utrudnia pozbycie się wody technologicznej z przegrody).
    Nie wiem na ile gra tu rolę ciepło parowania wody , coś 2,472 kJ/1g (na 1
    gram) wody przy temp. 12*C (zakładając taką w ścianie).

    Zacinający deszcz na wyprawę zewnętrzną (z czego jest?) przekazuje
    kapilarnie duże ilości do ściany - widać to mocno na WUFI.
    Jeżeli już BK48 to dałbym jakiś siding, ale w ogóle pomysł na BK48 wydaje mi
    się bez sensu (same wady) jeżeli nie ma innych przyczyn zastosowania go.

    Jakby co, to piszę to teoretycznie, jedna budowa fachowca ze mnie nie czyni.