    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Z cyklu ocieplenie dachu
    Date: Wed, 5 Dec 2012 10:46:27 +0100

    No dobra, zrobiłem jeszcze jedną fotkę
    http://fotoo.pl/show.php?img=445399_budynek3.jpg.htm

    Żółtymi liniami narysowałem kąt padania promieni słonecznych.
    Zwróć uwagę na obszary zaznaczone kolorem pomarańczowym.
    Zwróć uwagę jak równo z góry na dół odcina się lewy obszar, na lewo z góry
    na dół śnieg leży nie ruszony a na prawo mimo że nadal w cieniu jest
    stopiony.
    Ten fragment czerwonego dachu blaszanego to taka dobudówka, kotłownia +
    zamknięty ganek . W tej dobudówce jest kocioł węglowy. Odsłonięte fragmenty
    czerwonej blachy są w bezpośrednim sąsiedztwie komina (którego na zdjęciu
    nie widać)

    Zobacz jeszcze na to zdjęcie.
    http://fotoo.pl/show.php?img=445404_budynek4.jpg.htm
    Żółta linia to kąt padania promieni. Pomarańczowym kolorem zaznaczyłem
    fragment dachu gdzie ciepła ucieka nieco więcej. Obok komina także takie
    znajdziesz. Połać dachu na czerwono jest identycznie skierowana na wschód
    jak dachu domu na którym topi się śnieg. Jak widzisz na tym dachu śnieg
    prawie się nie topi, jedynie tuż przy kominie.
    Czerwony dach bez sniegu to przybudówka z kotłownią i gankiem.

    Marek