    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Z cyklu ocieplenie dachu
    Date: Wed, 05 Dec 2012 11:18:27 +0100

    W dniu 05.12.2012 10:46, 4CX250 pisze:

    > No dobra, zrobiłem jeszcze jedną fotkę
    > http://fotoo.pl/show.php?img=445399_budynek3.jpg.htm
    >
    > Żółtymi liniami narysowałem kąt padania promieni słonecznych.
    > Zwróć uwagę na obszary zaznaczone kolorem pomarańczowym.
    > Zwróć uwagę jak równo z góry na dół odcina się lewy obszar, na lewo z
    > góry na dół śnieg leży nie ruszony a na prawo mimo że nadal w cieniu
    > jest stopiony.
    > Ten fragment czerwonego dachu blaszanego to taka dobudówka, kotłownia +
    > zamknięty ganek . W tej dobudówce jest kocioł węglowy. Odsłonięte
> [...]

    Nie twierdzę, że gość ma dobrze ocieplone, jedynie stwierdziłem, że te
    zdjęcia niczego nie dowodzą. Choć faktycznie jeżeli te sople i
    obsunięcia są od południa to faktycznie słońce ich nie wytopiło bądź z
    drugiej strony już odpadły.
    Takie osunięcia śniegu mogą być dość naturalne. Na to, że na jednym
    dachu śnieg się trzyma, a na innym sunie może być spowodowane samą
    powierzchnią dachu.
    Może i faktycznie ten dach nie jest najlepiej ocieplony.
    Ślady jakie pokazujesz u mnie pojawiają się jak wiatr wydmucha świeży
    śnieg.
    Na zdjęciach warstwa śniegu jest dość spora i obsuwa się pod własnym
    ciężarem. Moim zdaniem niczego to nie dowodzi.
    Na dodatek te dachy mają różne kąty nachylenia.

    Jak piszesz najlepsza pogoda to kilka st. poniżej zera, a ja dodam, że
    jeszcze do tego przydała by się cieniutka warstwa śniegu i bezwietrzna
    pogoda. Dość często spotykany zimowy wyż ale nie z -30, a właśnie te
    kilka st. mrozu. Wtedy z samego rana kiedy jeszcze słońce nie wzejdzie
    dobrze wszystko widać.

    Z pewnością obserwowałeś ten dach wielokrotnie i wiesz więcej niż my
    widzimy. Jednak zdjęcia nic nie dowodzą ale na słowo mogę ci uwierzyć

    Ariusz