  • 11. Data: 2010-01-10 10:34:06
    Temat: Re: Z czego zrobić izolację dźwiękową?
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Wsad mi dzy p yt , a cian przek adki z jajek - stary i sprawdzony spos b
    > wyg uszania amatorskich studi w nagra czy salek pr b zespo w.

    to jest sposób na rozproszenie dźwięku, żeby nie było odbić i
    pogłosów, ale absolutnie nie wygłuszy to źródeł dźwięku na zewnątrz
    do tego celu tylko materiały pochłaniające, wełna, filce, gąbka,
    oddylatowane od ściany, ale jak pisali przedpiścy, na suba wiele nie
    poradzisz...

    pozdrawiam
    s_13

  • 12. Data: 2010-01-10 10:36:30
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    > Sąsiad zakupił kino domowe.Postawił pod ścianą konstrukcyjną, czyli
    > oddzielającą mnie od sąsiada.Ściana gówniana- 38cm, z żużlobetonu ( może
    > ktoś pamięta taką socjalistyczna technologię)
    > Chcę postawić równolegle, maksymalnie cienką ściankę z płyt GK, ale wełna
    > mineralna mi tego nie wytłumi.
    > Myślałem nawet,żeby w taka szczelinę miedzy płytą a ściana wsypać jakiś b.
    > miałki piasek?

    Zdazyło mi się robic kilka razy ściany dźwiękochłonne, robiłem też studio
    telewizyjne Austriackiego ORF w Burgtheater Wien.
    Na płyty GK od tyłu przed przykręceniem podklejałem specjalne maty z
    komorami 1,5x1,5cm wypełnione ołowianymi kuleczkami fi 1mm.

    Ważna sprawa. Przy wykonywaniu wszelkich ścian z GK nalezy podklejać taśmą
    akustyczną absolutnie wszystkie profile które montowane są lub dotykają do
    ściany podłogi i sufitu oraz dystanse utrzymujące pionową konstrukcje przy
    ścianie
    Taka taśma jak tu http://www.netgips.pl/index.php?cat_id=152

    Marek

  • 13. Data: 2010-01-10 10:37:44
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Krzysztof L" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Zasada jest taka, że wytłumienie powinno być od strony źródła hałasu,
    > czyli u sąsiada.

    Nie prawda.

    Marek

  • 14. Data: 2010-01-10 12:23:55
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2010 02:34:06 -0800 (PST), s_13 napisał(a):

    > to jest sposób na rozproszenie dźwięku, żeby nie było odbić i
    > pogłosów, ale absolutnie nie wygłuszy to źródeł dźwięku na zewnątrz

    To jest sposób na wygłuszenie, a nie na rozproszenie.

    > do tego celu tylko materiały pochłaniające, wełna, filce, gąbka,
    > oddylatowane od ściany, ale jak pisali przedpiścy, na suba wiele nie
    > poradzisz...

    Tak, tak, oczywiście.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 15. Data: 2010-01-10 14:17:34
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 10 Sty, 13:23, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > To jest sposób na wygłuszenie, a nie na rozproszenie.

    to kwestia nazewnictwa (wygłuszenie - eliminacja pogłosów, czy
    izolacja akustyczna od przestrzeni zewnętrznej, dla mnie to drugie),
    ale fakt jest taki, że wytłoczki na nic się zdadzą, jeśli nie chcesz
    słyszeć kina domowego sąsiada, ale bardzo pomogą w odbiorze własnego
    źródła dźwięku... podstawowa zasada przy budowaniu dźwiękoszczelnej
    przegrody, to jak największa masa (beton) i jak najmniejsza sztywność
    tzn. dźwiękochłonność (wełna, filc, gąbka), cele wykluczające się
    jeśli chcemy zrobić to z jednorodnego materiału, oraz odizolowanie od
    elementów konstrukcyjnych przenoszących dźwięki, które chcemy
    wyeliminować (to jest szczególnie ważne i trudne bo każdy wkręt
    mocujący profil do ściany, może stać się mostkiem akustycznym,
    niweczącym cały efekt izolujący)
    w praktyce: betonowa ściana i mocowana do niej izolacja z wełny, ze
    zwróceniem szczególnej uwagi na mocowanie jednej warstwy do drugiej
    (elastyczne dylatacje)

    pozdrawiam
    s_13

  • 16. Data: 2010-01-10 14:51:03
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    J_K_K pisze:
    > Kiedyś się stosowało "jajcarki" :-)
    > (to kwadratowe z niby-papieru").
    > Z tym, że raczej powinno to być od źródła dźwięku ...,

    To nie tlumi, a rozprasza (eliminuje echa i pogłosy)

    pozdro
    --
    A S

  • 17. Data: 2010-01-10 15:13:36
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    M pisze:

    > http://www.muratorplus.pl/technika/izolacje/produkt-
    specjalny-do-izolacji-akustycznej_64185.html

    Noo... tylko nie wiadomo jakiego kalibru miłośnikiem kina jest ten
    'sąsiad' od kina domowego :-))),
    Bo jak kupił sobie coś za kilka stów z głośnikami i ma to moc kilkunastu
    watów, to taka mata w połączeniu z warstwą wełny da na pewno pożądany
    efekt, ale jak facet jest maniakiem audio-wideo i wstawił sobie zestaw z
    głośnikami po kilkadziesiąt watów na satelitkę z subem ze sto W, albo
    więcej, to nie dasz rady się od tego odgrodzić :-), a taka mata...
    będzie stratą pieniędzy i czasu na jej zamontowanie :-).

    powodzenia :-)

    robercik-us

  • 18. Data: 2010-01-10 15:22:58
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > więcej, to nie dasz rady się od tego odgrodzić :-), a taka mata... będzie
    > stratą pieniędzy i czasu na jej zamontowanie :-).

    O ile da się w dość duzym stopniu wygłuszyć dzwięki z zakresu średniego i
    wysokiego audio to bardzo trudno będzie wygłuszyć niskie częstotliwości
    subwofera.

    Marek

  • 19. Data: 2010-01-10 15:23:35
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2010 06:17:34 -0800 (PST), s_13 napisał(a):

    > to kwestia nazewnictwa (wygłuszenie - eliminacja pogłosów, czy
    > izolacja akustyczna od przestrzeni zewnętrznej, dla mnie to drugie),

    Nie nazewnictwa. Likwidacja pogłosu to przetworzenie energii akustycznej
    dźwięku na ciepło w materiale pochłaniającym.
    Jeślibyś rozproszył dźwięk, to byś uzyskał jedynie przedłużenie i rozmycie
    pogłosu.
    Jajcarnia bardzo ładnie pochłania dźwięk, dzięki temu, że ulega on w jej
    dołkach wielokrotnemu odbiciu od masy papierowej, która sama w sobie bardzo
    dobrze tłumi dźwięk.
    Nałożenie jej na płytę GK od strony źródła dźwięku sporo da, a jeśli
    zrobisz to w kilku warstwach, to efekt będzie lepszy od wełny mineralnej.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 20. Data: 2010-01-10 16:20:45
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Jajcarnia bardzo ładnie pochłania dźwięk, dzięki temu, że ulega on w jej
    > dołkach wielokrotnemu odbiciu od masy papierowej, która sama w sobie bardzo
    > dobrze tłumi dźwięk.

    Może i tak, ale dotyczy to _tylko wyższych częstotliwości_ basy da się
    wytłumić tylko przez zastosowanie przegrody o większej masie, a... jak
    pewnie się orientujesz... wytłoczki z jajek są leciutkie ;-).

    > Nałożenie jej na płytę GK od strony źródła dźwięku sporo da, a jeśli
    > zrobisz to w kilku warstwach, to efekt będzie lepszy od wełny mineralnej.

    Przypomnij sobie, że tu źródło dźwięku jest _po stronie sąsiada_ Jak byś
    zareagował na sugestię sąsiada, że w związku z tym, że postawiłeś sobie
    kino domowe, musisz teraz na ścianie graniczącej z jego mieszkaniem
    poprzyklejać wytloczki z jajek? :-)))

    Nadmienię tylko, że takie wytłoczki mogą poprawiać akustykę wewnątrz
    pomieszczenia, którego parametry akustyczne chcemy poprawić - studia
    nagraniowe, kabiny lektorskie..., ale to robiło się dawniej, jak nic
    lepszego nie było :-), teraz nie trzeba się aż tak katować. Umieszczenie
    wytłoczek między... np. płytami g-k absolutnie mija się z celem, bo ich
    ewentualną skuteczność zawdzięcza się tylko i wyłącznie kształtowi -
    rozprasza odbite częstotliwości wyższe - gubimy w ten sposób efekt
    kościoła/klatki schodowej/łazienki w pomieszczeniu, ale na basy toto nie
    działa.

    Natomiast jak chcesz się tym oddzielić od dźwięku, to zapomnij... :-).
    Tylko ciężka przegroda, ewentualnie gruba warstwa wełny mineralnej o
    dużej gęstości. Uwierz... :-) siedzę trochę w 'dźwięku' zawodowo :-)

    pozdrawiam
    robercik-us