    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 4 Mar 2015 06:34:51 -0800 (PST)
    Subject: Re: Z innej mańki. Falbanek
    From: k...@g...com

    W dniu środa, 4 marca 2015 13:17:43 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    gorszy efekt niż nieduża siła i duża masa. Poza tym w innym miejscu wyjdzie rezonans
    własny. Nawet jak bym zamurował nogi w podłodze to i tak lekki będzie drżał bo nogi
    są z kształtownika 30x30. Najprościej było by blat przymocować do\ściany. Ale ściany
    nie ma bo stoi przy oknie i za ścianę robi powietrze.

    > A zastrzałów nogi-blat nie da się wykonać?
    >

    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam

    Nie kumam. Jest stalowa rama do niej na zawiasach są przykręcone nogi a raczej ramki
    robiące za nogi. Do ramy przykręcony jest blat. Blat składa się z trzech płyt
    paździerzowych o grubości 18mm. Nogi po rozłożeniu są blokowane przykręcaną belką w
    kształcie litery Y. To że drży nie jest kwestią braku sztywności a tym że jest za
    lekki. Rozwiązaniem by było przymocowanie do ściany ale się nie da. A przymocować do
    podłogi nie wolno. Według mnie jedyne rozwiązanie to dociążenie blatu. Beton będzie
    najtańszy. Sto kilo betonu pod blatem rozwiąże według mnie sprawę. Ale nie chciałbym
    żeby to był beton klasy 5. Jak się spytam w markecie to oczy sprzedawcy wyjdą do
    czego to potrzebuję i potem zrobi rybkę. W wytwórni betonu nawet jak by mi sprzedali
    100 kilo betonu wyższej klasy to dowiozę go w formie głazu narzutowego. Mogę
    przykręcić płytę stalową. Ale to dużo pracy i drogo wyjdzie. Beton na razie wygrywa
    na wszystkich frontach.