  • 11. Data: 2023-01-23 07:34:00
    Temat: Re: Z jednego artykułu jak by się ktoś pytał.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-01-2023 o 23:22, Kris pisze:

    > Kogut pisze że 80 m2 za 400 -500 zł w Łodzi wynajmuje

    On ma zapewne mieszkanie z przydziału, stąd takie ceny.....
    To nie jest komercyjny wynajem, więc nawet nie ma pojęcia ile takowy
    kosztuje.

  • 12. Data: 2023-01-23 16:39:36
    Od: Ghost <G...@h...net>

    samego artykułu że mieszkania są doskonałym zabezpieczeniem w czasie inflacji. Jeśli
    inflacja roczna 16% to kwartalna 4. Mieszkania staniały przez kwartał 8%. To
    kwartalna strata na inwestycji 12%. Jak tu było? A już wiem. Bo na nieruchomościach
    nikt nie stracił.
    > Nigdy.

    przeciez wiem, to bylo pytanie retoryczne, wieczny tułaczu

  • 13. Data: 2023-01-23 17:10:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 23 stycznia 2023 o 07:34:02 UTC+1 Cavallino napisał(a):
    > On ma zapewne mieszkanie z przydziału, stąd takie ceny.....
    > To nie jest komercyjny wynajem, więc nawet nie ma pojęcia ile takowy
    > kosztuje.
    A po co mam mieć pojęcie o innych cenach najmu jak moja mi odpowiada. To ci co mają
    do wynajęcia powinni pomyśleć jak zminimalizować przyszłe straty. Ich strata to
    będzie mój zysk. To już niedługo. Ci co buduja nowe mieszkania o tym wiedzą. Nie
    biorą nowych zamówień i szykują się do likwidacji firm. Jeszcze nie zwalniają bo mają
    do skończenia zapłacone zamówienia.

  • 14. Data: 2023-01-23 17:23:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 23 stycznia 2023 o 16:40:03 UTC+1 Ghost napisał(a):
> [...]
    nikt nie stracił.
    > przeciez wiem, to bylo pytanie retoryczne, wieczny tułaczu
    Coś w tym jest co napisałeś. Tułamy sie w dwie osoby w osiemdziesiecio metrowym
    mieszkaniu w Śródmieściu bardzo dużego miasta. To że miasto duze nie przeszkadza bo z
    okien duży park widać i ruch samochodów nieduży jak na duże miasto. W zasiegu
    dwoch przecznic mam wszystkie potrzebne sklepy i usługi. Samochodem do sklepu
    pojechałem w zeszłym roku w grudniu. Wykładzinę do łazienki kupiłem. Wygląda że za
    kare się urodziłem i żyje. Nie tak mam jak szczęściarze co przez 30 lat kredyt na dom
    czy mieszkanie spłacają. Miesięcznej raty mają tyle co ja czynszu przez cztery
    miesiące. Interes życia zrobili.

  • 15. Data: 2023-01-23 19:47:06
    Od: Ghost <G...@h...net>

> [...]
    czy mieszkanie spłacają. Miesięcznej raty mają tyle co ja czynszu przez cztery

    gdyby to 80m poddasze jeszcze nie mialo plesni, byloby zdrowiej

  • 16. Data: 2023-01-23 20:13:20
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.01.2023 o 19:47, Ghost pisze:

    > gdyby to 80m poddasze jeszcze nie mialo plesni, byloby zdrowiej

    Źle wybrał jednak. Gdyby wziął jakieś mieszkanie poniżej parteru, to by
    został sutenerem i rozkręcił by biznes w tym kierunku, co mogłoby
    spowodować znaczny wzrost przychodów i kupiłby sobie jakiś domek na
    uboczu na starość. Nocusz, poddasze to jedynie hodowla gołębi a teraz
    mamy email.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 17. Data: 2023-01-23 20:41:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 23 stycznia 2023 o 20:14:00 UTC+1 LordBluzg(R)?? napisał(a):

> [...]
    > spowodować znaczny wzrost przychodów i kupiłby sobie jakiś domek na
    > uboczu na starość. Nocusz, poddasze to jedynie hodowla gołębi a teraz
    Śmieszne że napisałeś to w swojej szopie na działce w ogródku dzialkowym. To jest
    dopiero życie jak w Madrycie. W sumie to powinno mi być was trochę szkoda. Daliście
    się zrobić w chuja. 2/3 dorosłego życia płacić raty w banku za coś co będzie niewiele
    warte. Zdaje sobie również sprawę z tego że każdy kto mówi że w obecnej sytuacji
    demograficznej za chwilę nastąpi korektach w dół na rynku nieruchomości staje się
    wrogiem publicznym. Bo miliardy much mylić się nie mogą. Spotkałem dzisiaj
    właściciela kamienicy. Spytałem o perspektywy. Odpowiedział że już ma ponad 10%
    pustych mieszkań a 30 procent najemców umrze że starości najpóźniej za 10 lat. Do
    tego jak rozmawia ze znajomymi kamienicznikami to żaden nie widzi swiatelka w tunelu.

  • 18. Data: 2023-01-23 21:52:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 22.01.2023 o 16:01, Cavallino pisze:

    > U mnie na osiedlu, podobny lokal w którym była apteka, od 10 lat stoi
    > pusty.
    > Przez rok czy dwa była w nim jakaś żabka, ale też splajtowała jak ją
    > pracownicy pookradali.
    >
    > Wyciągnij średnią z tych dwóch przypadków, zamiast uogólniać jeden
    > przypadek na wszystko....
    no ale właśnie średnia jest taka, ze mimo wszystko opłaca się. mimio że
    wynajmujący (właściciele) zawsze opowiadają ze kiedyś tam ktoś się nie
    chciał wyprowadzić, albo pies sikał na panele.

    ToMasz

  • 19. Data: 2023-01-23 22:05:44
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    Bytom. Za 500zł dla właściciela plus czynsz dla wspólnoty i inne opłaty
    - bez problemu. ale razem wyjdzie około 1000zł.
    znam osobę która 2 lata temu za kawalerkę płaciła 350zł +prąd woda i
    gaz. to rekordowo nisko, nawet jak na bytom. ile teraz płaci - nie wiem,
    nie mam sposobności zapytać.
    Z drugiej strony. mieszkanie 2pokoje na osiedlu "permium", kaloryfery,
    internet, kablówka, park, przedszkole złobek szkoła basen, 2.5km od
    stoku narciarskiego!
    1600zł+prąd woda.
    ta kamienica:
    https://goo.gl/maps/8JWHTSmH2meVewQd9
    została sprzedana/kupiona za 180tyś. jak wyremontują, każde z mieszkań
    będzie tyle warte.
    znam osobę która 2 lata temu za kawalerkę z kaflokiem płaciła 350zł

  • 20. Data: 2023-01-24 00:58:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 23 stycznia 2023 o 22:05:47 UTC+1 ToMasz napisał(a):
> [...]
    > +prąd woda i gaz. to rekordowo nisko, nawet jak na bytom. ile teraz
    > płaci - nie wiem, nie mam sposobności zapytać.
    Każde z mieszkań w tej kamienicy będzie tyle warte ile ktoś będzie chciał za nie
    zapłacić. Co do kamienicy.wyglada na taką co według
    przepisów służy do najmu mieszkań w budynkach do tego przeznaczonych. Czyli
    kamienicach. Kamienica wygląda na zamieszkała. Są firanki, uchylone okna. Zmiana
    właściciela nie zmienia statusu najemców ani umów na podstawie których mieszkają. W
    tej chwili zeby rozwiązać umowę najmu w takiej kamienicy potrzebna jest zgoda obydwu
    stron. W każdym innym przypadku decyduje sąd. Jeśli najemca nie rujnuje mieszkania to
    samo niepłacenie czynszu nie jest dostatecznym powodem żeby sąd od razu rozwiązał
    umowę. Wydaje mi się że opowieść stworzyłeś na potrzeby chwili. Jak była cena działki
    przypisanej do tej kamienicy nie napisałeś. Na zdjęciach od góry widac że działka
    jest ogromna.