  • 1. Data: 2012-04-20 10:51:21
    Temat: Za energię jak za złoto.
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Polsce-moze-zabrakna
    c-pradu-2524902.html

    Przecież wiadomo, dlaczego mamy umowę gazową z Rosjanami i nowe
    stadiony zamiast elektrowni atomowej :-/
    Tusk mi kaktusk wyrośnie, jeśli nie chodzi o energetyczne OSTATECZNE
    ujajenie Polski!

  • 2. Data: 2012-04-20 17:11:24
    Temat: Re: Za energię jak za złoto.
    Od: mal <m...@g...com>

    On 20 Kwi, 10:51, Ikselka:
    >... chodzi o energetyczne OSTATECZNE
    > ujajenie Polski!

    Wg mnie - "informacja" na zamówienie. Oznacza to, że prawdopodobnie
    będziemy doświadczać i 20 stopnia zasilania i wyłączeń prądu. Dopóki
    nie odezwą się zewsząd nawoływania o elektrownię atomową.
    I tym sposobem władza wymusi "powszechną zgodę społeczną"...

    smutne to

    mal

  • 3. Data: 2012-04-21 08:47:44
    Od: tryton <d...@o...pl>

    W dniu 2012-04-20 10:51, Ikselka pisze:
    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Polsce-moze-zabrakna
    c-pradu-2524902.html

    prosta sprawa zamiast pakować w kolejny dom kolejną klimatyzację to
    radze posadzić drzewo i w upały siedzieć w cieniu

    ja mimo że pracuje w energetyce i prąd mam za grosze to przez ostatnie 2
    lata udało mi się zmniejszyć zużycie energii o około 30% poprzez wymianę
    sprzętów na energooszczędne

  • 4. Data: 2012-04-21 10:52:03
    Od: "Dziobak" <d...@h...pl>

    Użytkownik "tryton" napisał

    > przez ostatnie 2 lata udało mi się zmniejszyć zużycie energii o około 30%
    > poprzez wymianę sprzętów na energooszczędne

    Konkretniej byś mógł ?
    Domyślam się ,że oświetlenie , telewizor , lodówka - bo to chodzi albo na
    okrągło albo parę godzin dziennie , ale tak na przykład robot kuchenny swoją
    moc mieć musi , bo inaczej nie uciągnie ;)

    pozdrawiam

    Dziobak

  • 5. Data: 2012-04-21 16:37:56
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "tryton" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > ja mimo że pracuje w energetyce i prąd mam za grosze to przez ostatnie 2
    > lata udało mi się zmniejszyć zużycie energii o około 30% poprzez wymianę

    i ch.... z tym, skoro zuzycie energii przez gospodarstwa domowe stanowi 1,5%
    zuzycia ogólnego. Niektóre źródła podają że do 5%. Moglibyśmy się więc
    wszyscy nawet całkowicie wyłączyć i sytuacji w dostawach i zużyciu energii
    nie zmieniłoby to W OGÓLE.
    Te nieszczęsne zużycie mieszczące się w granicach błędu statystycznego płaci
    jednostkowe ceny za energię znaaaaaaaacznie większe (za 1kWh) niż odbiorcy
    przemysłowi lunb chociażby nawet niewielkie firmy.

  • 6. Data: 2012-04-21 16:44:21
    Od: "k.marciniak" <a...@m...gd.pl>

    > Te nieszczęsne zużycie mieszczące się w granicach błędu statystycznego
    > płaci jednostkowe ceny za energię znaaaaaaaacznie większe (za 1kWh) niż
    > odbiorcy przemysłowi lunb chociażby nawet niewielkie firmy.

    Taaa jasne - skąd masz takie dane ?

    Bo u mnie przy prowadzonej działalności gospodarczej cena za kWh jest
    WYŻSZA niż przy gospodarstwie domowym.

    --
    Krzysiek M.

  • 7. Data: 2012-04-21 17:45:59
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2012-04-20 17:11, mal pisze:
    > Wg mnie - "informacja" na zamówienie.
    Nieprawda.od lat istnieją raporty,że to musi pierdyknąć.Tyle że olewano
    to przez cały czas.
    Bo skąd wziąć kasę na modernizację, jak trzeba na stadiony???

  • 8. Data: 2012-04-21 17:52:25
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    On 21 Kwi, 08:47, tryton <d...@o...pl> wrote:

> [...]
    >
    > ja mimo że pracuje w energetyce i prąd mam za grosze to przez ostatnie 2
    > lata udało mi się zmniejszyć zużycie energii o około 30% poprzez wymianę

    I po co? - prąd zużywany przez gospodarstwa domowe to marny ułamek
    ogólnego zużycia. Najwięcej zużywa przemysł. Naprawdę wierzysz, ze
    przejscie na energooszczędne żarówki i pralki uratuje sytuację?
    Oszczedzanie energii w domu nie ma sensu, po prostu energia ma być i
    tyle.
    Bowiem czy policzyłeś, ile CIEBIE kosztowała ta wymiana sprzętu i ile
    prądu mógłbyś za to kupić?
    A obliczając, żę co 3-5 lat i tak będziesz ten sprzęt musiał wymienić
    (ponieważ tyle wynosi obecnie żywotność sprzedawanego badziewia
    zwanego SPRZĘTEM AGD), to zamiast kupować ten sprzęt za kwotę
    powiedzmy 10000 miałbyś na te 3 lata za te 10000 prąd.
    3333-)

  • 9. Data: 2012-04-21 19:47:50
    Od: tryton <d...@o...pl>

    > I po co? - prąd zużywany przez gospodarstwa domowe to marny ułamek
    > ogólnego zużycia. Najwięcej zużywa przemysł.

    ależ nieprawda:

    Struktura dostaw energii elektrycznej odbiorcom taryfowym w 2008 r.
    według poziomów napięć:

    odbiorcy na WN 12,9 TWh (12,7%)
    odbiorcy na SN 36,7 TWh (35,7%)
    na nn grupa C 50,6 TWh (50%)
    w tym gospodarstwa domowe 28,3 TWh (27,9%)

  • 10. Data: 2012-04-21 21:15:43
    Od: "Dziobak" <d...@h...pl>

    Użytkownik "Ikselka" napisała

    A obliczając, żę co 3-5 lat i tak będziesz ten sprzęt musiał wymienić
    (ponieważ tyle wynosi obecnie żywotność sprzedawanego badziewia
    zwanego SPRZĘTEM AGD)..

    święta racja i nie liczy sie jakość tego badziewia tylko sprawozdawczość
    sieci serwisowych, statystyki , współczynniki , majątki wydawane na
    colsulting, trenerów i inne pierdoły.
    Dokładnie tak samo jest z wkręcaniem nas w wysokie klasy energetyczne
    sprzetów i zakazanie zdrowych i dla oczu i po utylizazji zwykłych żarówek,
    eurokołchoz rządzi :p

    pozdrawiam

    Dziobak