  • Data: 2018-11-04 23:31:25
    Temat: Re: Za prąd będziemy płacić najwięcej w Europie
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.11.2018 o 22:56, Lisciasty pisze:

    > Z niesterowalnych to wiatrówki i lada miesiąc fotowoltaika. Z takich
    > bardziej do ogarnięcia to biomasa (słomy ci u nas dostatek) oraz
    > gazówki w tandemie z parówkami (CCGT). Takich kilka większych gazówek
    > rozsianych po kraju + energia odnawialna gdzie komu wygodniej i byśmy
    > handlowali energią na lewo i prawo...
    nie wiem napewno, ale obawiam się ze nie. mam kumpla który ma
    fotowoltaniekę. tyle ile wlezie, na domu i na garażu. latem głównie
    oddaje, zimą niestety odbiera. liczył ze choćby zastawił cały plac
    panelami - na zero nie wyjdzie. znaczy, do oświetlenia - może i tak, ale
    do sumarycznego zużycia prądu, ogrzewaniem - niema szans. Ale nawet
    gdyby grzanie wody i kaloryferów było na gaz, to bilans będzie miał
    lekko dodatni. a gdzie enegria słoneczna dla ludzi z blokowisk? Na
    wspólnym dachu nie postawisz paneli. wszyscy mali, indywidualni
    producenci prądu musieliby mieć zajebistą nadprodukcjie żeby Twoje
    założenie się udało. chyba że podchodzisz do tego inaczej. mianowicie
    gasimy elektrownie węglowe bo wraz z opłatą za co2 prąd będzie kosztował
    2zł za kwh, dajemy metr styro i jeszcze na to wełna, zamykamy pół
    przemysłu i wszystkie kopalnie kryptowalut. to się zgadzam. panele górą.

    ToMasz
    ps nie mówiąc juz o tym, ze fotowoltanika zimą to smartfona naładuje