  • Data: 2018-11-05 08:54:02
    Temat: Re: Za prąd będziemy płacić najwięcej w Europie
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 5 listopada 2018 08:34:00 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    > pokaż fakturę i zużycie. Jeśli prowadzisz przeciętne życie, to każdy,
    > abosolutnie każdy kto ma dom miałby obowiązek zrezygnować z innego
    > sposobu ogrzewania/wykorzystania energii elektrycznej

    Jaki kurna obowiązek? O czym Ty gadasz? Teraz próbują zrobić obowiązek
    niepalenia najtańszym syfem węglopodobnym i jest ogólnopolskie aj-waj.
    Jak chcesz zmusić ludzi do kupowania fotowoltaiki?

    > jak masz jeden dach na jedną wspólnotę, zgodnych ludzi, brak możliwości
    > kradzieży lub dewastacji. połączenie tych faktów jest bardzo rzadko
    > możliwe.

    No jakoś montują anteny i inne wynalazki i się da. Ludziska przywykną
    do paneli i nikt tego nie będzie ruszał.

    > i co tym udowodniłeś? Bo debilom że ToMasz się myli, ToMaszowi ze słońce
    > jest kapryśne.

    A co chciałeś udowodnić pisząc że zimą się tylko smartfona naładuje?

    > Jako kraj musimy ponieść koszt produkcji energii albo z
    > atomu, albo z węgla albo mieć zajebistą sieć domowych producetów i
    > magiczne sposoby magazynowania jej. W jaki sposób dokonamy wyboru? Niema
    > dobrego sposobu, są złe i bardzo złe. ja wskazałem, moim zdaniem, naj
    > mniej zły.

    Nie wiem gdzie to zło widzisz. Cywilizowane kraje przestawiają się
    na OZE wspomagane magazynami energii, do tego duże gazówki jako elastyczne
    i całodobowe podtrzymywacze sieci. Tu i ówdzie atom i węgiel bo z tego
    tak szybko się nie wyjdzie. Nawet Ruscy na Syberii stawiają fotowoltaikę
    i magazyny energii. Ruscy, którzy mają po pachy taniego węgla.
    A Polak zawsze pod prąd :]

    L.