    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zabezpieczenie przed wyładowaniem w instalacji PV
    Date: Wed, 29 Apr 2020 19:25:21 +0200

    On 29/04/2020 18:41, Myjk wrote:
    > Głównie to, że instalacja PV powinna być zabezpieczona odgromówką

    Ale to chyba nie zabezpieczny mnie przed porażeniem, bo ponieważ PE tak
    czy siak gdzieś jest uziemiony to energia piroruna spłynie sobie wtedy w
    dużej ilości instalacją odrgomową i jakas ilością, pewnie dalej
    niebezpieczną, przewodem PE.

    Mam wrażenie że to podpinanie obudowy panelu do PE to jakiś pic na wodę.
    Przed czym to właściwie chroni? W przypadku zwarcia dowolnego przewodu
    solarnego do obudowy nie ma porażenia. PE się nie przydaje bo nic przez
    niego nie popłynie. Bezpieczniki się nie przydadzą bo nie zadziałają.
    Różnicówki nei ma jak wstawić bo prąd stały.

    Po co łaczy się obudowy paneli z PE?

    > zaprojektowaną. Ja nie mam i miałem nie mieć odgromu, ale będę zakładać za
    > niewiele później jak panele. :P

    A nie jest tak że jak piźnie w mój odgromnik i jakimś cudem nie zauwazy
    200kg aluminum na dachu na potencjale ziemii to elektronikę w domu i tak
    mi częsciowo sfajczy w wyniku indukcji w kablach etnernetu, natenowych itd?