    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 27 Mar 2023 06:51:27 -0700 (PDT)
    <o...@l...harvard.local>
    <e...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <tvr8d7$svt$3$Cav@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <tvraom$ho$1$Cav@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <tvrjd6$5b4$1$Cav@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <9...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    Subject: Re: Zaczynają się problemy z fotowoltaika
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 27 marca 2023 o 15:15:54 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Co napisałem populistycznego i głupiego?
    >
    > Co do PV:
    > wprowadzili limit na net-metering dla już dopuszczonych do sieci
    > instalacji.
    > Jak zakładałem pierwszą instalację nie było żadnego limitu czasowego.
    > Niech sobie zmieniają zasady dla instalacji nowych lub tych sfinansowanych
    > z publicznych środków, gdzie inwestor prywatny ponosił znikomy koszt
    > całości.
    > Ja wyłożyłem swoją kasę i po fakcie państwo zmienia zasady gry. Jak to
    > nazwiesz?
    >
    > TG
    Właśnie ciągniesz dalej głupi populizm. Podpisałeś umowę na zasadach jakie kiedyś
    obowiązywały. Czy w związku z tym w stosunku do umowy określającej dokładnie co gdzie
    i kiedy wprowadzili jakieś niekorzystne nowe zapisy. Na przykład czy kazali ci zdjąć
    połowę paneli? Jedyna zmiana na dodatek niekorzystna dla ciebie a korzystna a tych
    fotowoltaiki nie maja wynika z wprowadzenia limitu 15 lat. Tak zrozumiałem z tego co
    napisałeś. Faktycznie jest to niekorzystna zmiana. Jesteś pewny że to nasz rodzimy
    wynalazek czy może obowiązek wprowadzenia przyszedł z ujnii? Rozliczanie w systemie
    godzinowym tych co są na nowych zasadach nie wynika z krajowego ustawodawstwa. Unia
    kazała wprowadzić w przeciągu kilku lat taki system. I nawet jak wtedy zamiast PiSu
    będzie rządziła partia zielonych krasnali ogrodowych to takie prawo wprowadzi. Bo jak
    nie wprowadzi to nie dostanie Polska chujnijnej kasy. Co do tych piętnastu lat. To
    duży ukłon w stosunku do magazynujących prąd a jednocześnie duza dla nich pułapka.
    Bardzo możliwe że tam gdzie takich dużo w sposób naturalny będzie rosło napięcie w
    sieci i będą mogli zmagazynować w sieci bardzo mało mocy. Może się okazać że im żadne
    dopłaty do magazynów energii nie przysługują. Sami będą chcieli przechodzić na system
    ze sprzedażą nadwyżek i kupowaniem jak brakuje. System sprzedał za cenę rynkową i
    kupił po gwarantowane jest sprawiedliwy społecznie. Jak komuś się nie podoba to musi
    zadać sobie pytanie co robił jak było referendum konstytucyjne bo zapis o
    solidarności społecznej jest jednym z ważniejszych w niej zapisów. Przez to że jest w
    konstytucji jest nadrzędny nad ustawami i dlatego można było z nieskończoności
    skrócić czas bycia prosumentem do maksymalnie 15 lat.