  • 11. Data: 2011-01-30 09:04:48
    Temat: Re: Zagadka elektryczna
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:

    > No to jeszcze i ja spytam...
    > wprawdzie jeszcze nie do końca mam zrobione uziemienie instalacji i
    > stąd pewnie te problemy, ale chciałbym wiedzieć jak wyeliminować
    > buczenie sprzętu audio.
    >
    > Po prostu cichutko sobie buczy i póki co nic z tym nie moge zrobić, a
    > potrzebuję by milczał.
    >
    > Czy definitywne doziemienie instalacji tu pomoże? Zrobię to już
    > niebawem przy przejściu na taryfę mieszkalną i podłączeniu budynku
    > 'na sztywno'.

    raczej posprawdzać przewody sygnałowe... może gdzieć nie masz masy...
    no i to co ktoś pisał zwalony zasilacz.

    raczej problemy z zasilaniem nie powodują buczenia w sprzęcei audio video.

  • 12. Data: 2011-01-30 10:13:28
    Od: "Ktos" <k...@n...net>

    > To zestaw aktywnych monitorów odsłuchowych.
    > W innym miejscu nie buczały. Nie jest to coś niepokojącego, bo buczą
    > sobie cichutko, a jak do komputera podłączam zewnętrzny monitor - taki
    > do oglądania :-) - to już zaczynają bzyczeć trochę głośniej.

    No to jeszcze napisz, do czego dokładnie są podłączone:
    -czy są uziemione (mają wtyczkę z bolcem)
    -czy listwa zasilająca jest z uziemieniem
    -do jakich urządzeń te monitory są podłączone
    -czy te urządzenia są zasilanie z tej samej listwy/gniazda
    -czy te inne urządzenia są uziemione
    -czy źródła sygnału (tuner,telewizor,komputer,itp) nie są przypadkiem
    zasilane i uziemione na innych listwach/gniazdach zasilających i czy nie ma
    do nich podłączonej:
    -anteny zewnętrznej
    -kablówki
    -no i w końcu: czy nie masz w pokoju podłógówki elektrycznej (lub innej
    formy 'spiralki' z kablem zasilającym pod podłogą).Jak robił to tzw.
    'fachowiec' to może być fajnie :-)

    Musisz sam dojść do tego, co jest przyczyną, łącząc ze sobą kolejne
    urządzenia i słuchając, kiedy się pojawi przydźwięk.
    Generalnie przyjmij zasadę, aby wszystkie urządzenia połączone przewodami
    audio ze sobą zasilać z tego samego gniazda/listwy i aby nie tworzyć pętli
    masy zrobionych np. z przewodów zasilających i sygnałowych puszczonych
    dookoła pokoju po przeciwnych stronach.
    Metodą prób i błędów dojdziesz do właściwych wniosków i zrobisz prawidłowe
    połączenia.
    Generalnie, po przeprowadzce do domu/większego pomieszczenia, należy zwracać
    uwagę na takie właśnie 'drobiazgi' i błędy w połączeniach, które nie mogły
    nie mieć znaczenia w małym mieszkaniu.

  • 13. Data: 2011-01-30 10:46:32
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Ktos napisał:
    > No to jeszcze napisz, do czego dokładnie są podłączone:

    Wszystkie klocki podłączyłem do tej samej gałązki w instalacji - gniazda
    są na tym samym przewodzie.

    > -czy są uziemione (mają wtyczkę z bolcem)

    Tak - odsłuchy są, monitor wideo też, ale nie wiem czy w nim nie jest
    coś skopane, bo generuje bzyczenie. - wszystkie mają kable z bolcami
    uziemiającymi.
    Klocki współpracują z mikserkiem, a ten nie jest uziemiony - nie ma
    bolca, ale jak podłączę do innego interfejsu zasilanego z firewire w
    kompie, to nic się nie zmienia.
    Komputer - macbook - nie ma bolca i ma metalową obudowę. Monitor wideo
    generuje bzyczenie przy zetknięciu wtyczki sygnałowej z obudową komputera.

    > -czy listwa zasilająca jest z uziemieniem

    Tak, ale dom jeszcze 'w budowie' i elektrycy zrobili mi na razie
    prowizoryczne uziemienie.
    Jak będę - niebawem - podłączał na sztywno, to wepną to uziemienie do
    czegoś tam w głównej skrzynce i zrobią uziom do gruntu - wszystko jest
    przygotowane.

    > -do jakich urządzeń te monitory są podłączone

    Do małego mikserka, a ten przez usb do komputera, albo alternatywnie do
    interfejsu audio na firewire i też do komputera.

    > -czy te urządzenia są zasilanie z tej samej listwy/gniazda

    Tak. Na tym samym kablu.

    > -czy te inne urządzenia są uziemione

    Mikserek nie, ale to zdaje się bez znaczenia - wiem to po eksperymentach
    z firewire.

    > -czy źródła sygnału (tuner,telewizor,komputer,itp) nie są przypadkiem
    > zasilane i uziemione na innych listwach/gniazdach zasilających i czy nie ma
> [...]

    Nie :-). Nie ma tu wpiętych żadnych innych sprzętów szczególnie takich,
    co to by miały połączenie z jakimiś odległymi źródłami zakłóceń.
    Nawet internet mam przez modem gsm. - nie zakłóca sygnału jak telefony :-).

    > -no i w końcu: czy nie masz w pokoju podłógówki elektrycznej (lub innej
    > formy 'spiralki' z kablem zasilającym pod podłogą).Jak robił to tzw.
    > 'fachowiec' to może być fajnie :-)

    Też nie. Już na etapie budowy zwracałem na to uwagę - w posadzce biegnie
    tylko wiązka pexów do co na górę, bo to półpiętro, ale nie sądzę by to
    miało znaczenie.

> [...]
    > audio ze sobą zasilać z tego samego gniazda/listwy i aby nie tworzyć pętli
    > masy zrobionych np. z przewodów zasilających i sygnałowych puszczonych

    No nie... wszystko działa na zasadzie gwiazdy - na środku biurko, a od
    niego biegną przewody do suba i od suba do czterech satelit.

> [...]
    > uwagę na takie właśnie 'drobiazgi' i błędy w połączeniach, które nie mogły

    Dzięki... Przyjrzę się temu jeszcze raz po zrobieniu instalacji 'na
    sztywno'.

    pozdr
    Robert G

  • 14. Data: 2011-01-30 11:09:07
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    > Napisz, jaką oporność wewnętrzną ma ten miernik. Może po prostu ma dużą i
    > przez pojemność pokazuje 8 V?
    > Jacek

    Nawet jesli tak jest, to dlaczego żarówki podłączone pod ten układ lekko się
    żarzą ....

  • 15. Data: 2011-01-30 11:31:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:

> [...]
    > Komputer - macbook - nie ma bolca i ma metalową obudowę. Monitor wideo
    > generuje bzyczenie przy zetknięciu wtyczki sygnałowej z obudową

    no to może trzeba uziemić tego mcbooka.

  • 16. Data: 2011-01-30 11:41:09
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > no to może trzeba uziemić tego mcbooka.

    Też nie...
    Jak odłączam od niego zasilanie i pracuje na baterii, to nic się nie
    zmienia - minimalny przydźwięk sieciowy jest nadal słyszalny.

    pozdr
    Robert G.

  • 17. Data: 2011-01-30 11:51:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:

    > Też nie...
    > Jak odłączam od niego zasilanie i pracuje na baterii, to nic się nie
    > zmienia - minimalny przydźwięk sieciowy jest nadal słyszalny.

    może zrób schemat tego wszytskiego i wyślij gdzieś do sieci :)

    połączenia sieciowe z zaznaczenie jakie (2p 2p+ziemia), połaczenia
    sygnałowe, oraz jakie obudowy mają te graty (metal/plastik). i kiedy buczy a
    kiedy nie buczy.

  • 18. Data: 2011-01-30 12:49:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.01.2011 12:41, robercik-us pisze:

    > Też nie...
    > Jak odłączam od niego zasilanie i pracuje na baterii, to nic się nie
    > zmienia - minimalny przydźwięk sieciowy jest nadal słyszalny.

    Jak nie jest podłączony do zasilania, to skąd przydźwięk _sieciowy_?

    Może coś jest nie tak z przetwornicą tego mcbooka?

  • 19. Data: 2011-01-30 13:36:48
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Jak nie jest podłączony do zasilania, to skąd przydźwięk_sieciowy_?
    >
    > Może coś jest nie tak z przetwornicą tego mcbooka?

    nie... po prostu nie tam leży problem... ;-)
    Nie komuter emituje 'przydźwięk sieciowy', tylko odsłuchy, a one sa
    podłączone do sieci elektrycznej niezależnie od kompa.

  • 20. Data: 2011-01-30 14:42:08
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-01-30 14:36, robercik-us pisze:

    > nie... po prostu nie tam leży problem... ;-)
    > Nie komuter emituje 'przydźwięk sieciowy', tylko odsłuchy, a one sa
    > podłączone do sieci elektrycznej niezależnie od kompa.

    Dawno, dawno temu spotkałem się z podobnymi zakłóceniami powodowanymi
    przez ściemniacz do zwykłych żarówek. Może w domu masz jakieś urządzenie
    powodujące te zakłócenia. Może to być: ściemniacz, świetlówka
    kompaktowa, świetlówka z elektronicznym "starterem", urządzenie do
    regulacji obrotów silników elektrycznych itp. Zakłócenia te mogą też
    przychodzić z zewnątrz np. od sąsiada.
    Ogólnie to albo trzeba zbadać napięcie zasilające np. analizatorem widma
    lub też szukać źródła zakłóceń metodą prób i błędów.

    Pisałeś też, że w poprzednim miejscu zamieszkania nie było takich
    problemów, więc może któreś z urządzeń uległo uszkodzeniu podczas
    transportu?

    Pozdrawiam
    Czesławek