  • 21. Data: 2023-10-18 11:00:08
    Temat: Re: Zamknięcie wody na zimę
    Od: MK <m...@t...pl>

    W dniu 18.10.2023 o 06:49, Cavallino pisze:

    > BTW: nie zeżre/zniszczy plastiku/uszczelek w syfonie/ceramiki w wc?

    Dodatek domestosu do wody jest równie dobry

  • 22. Data: 2023-10-18 19:54:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Robert Wańkowski r...@w...pl ...

    > Do syfonu to można wlać borygo lub inną sól.

    No mozna. Ale po co?

    Przeciez ta woda jak bedzie zamarzac to ma miejsce zeby sie rozprezac.
    co tam miałoby sie stac złego?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 23. Data: 2023-10-18 20:04:43
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 18.10.2023 o 19:54, Budzik pisze:
    > Użytkownik Robert Wańkowski r...@w...pl ...

    > No mozna. Ale po co?
    >
    > Przeciez ta woda jak bedzie zamarzac to ma miejsce zeby sie rozprezac.
    > co tam miałoby sie stac złego?

    Rozszerza się we wszystkich kierunkach.

    Miałem metalowy garnek z wodą i dno mu naderwało, i zrobiło się wypukłe.
    Jak? Skoro garnek nawet się nie zwężał ku górze. Chyba nawet takich
    garów nie ma.

    Robert

  • 24. Data: 2023-10-18 20:17:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > garnek nawet się nie zwężał ku górze. Chyba nawet takich garów nie ma.

    https://artedom.pl/product-pol-495-MAMI-wysoki-garne
    k-z-pokrywka-14l-ALESSI.html

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2023-10-18 20:21:57
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Miałem metalowy garnek z wodą i dno mu naderwało, i zrobiło się wypukłe.
    > Jak? Skoro garnek nawet się nie zwężał ku górze. Chyba nawet takich
    > garów nie ma.

    Heh, znów problemy z fizyką? Ostatnio miałeś problemy z liczeniem :D

    Otóż, woda zamarza OD GÓRY bo parując oddaje ciepło. Tworzy się pokrywa
    lodowa pod którą wzrasta ciśnienie. Na samym końcu, kiedy na dnie woda
    zamarza, prze na wszystkie ścianki z dużą siłą i stąd urwane dno, które
    jest najsłabsze w tym momencie.

    Teraz już rozumiem, dlaczego nie ogarniałeś liczenia "w ruchu" :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 26. Data: 2023-10-18 20:21:58
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > https://artedom.pl/product-pol-495-MAMI-wysoki-garne
    k-z-pokrywka-14l-ALESSI.html

    Jak ja mało wiem.

    Robert

  • 27. Data: 2023-10-18 20:23:19
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    k-z-pokrywka-14l-ALESSI.html

    > Jak ja mało wiem.

    No, przyznałeś się, odpuszczam :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 28. Data: 2023-10-18 20:48:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Tworzy się pokrywa lodowa pod którą wzrasta ciśnienie.

    I to ciśnienie urywa dno gara, a tego korka lodowego ku górze nie uniesie?
    Widocznie coś innego tu działa. Ale efekt ten sam jak przy liczeniu. ;)

    Robert

  • 29. Data: 2023-10-18 21:06:10
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > I to ciśnienie urywa dno gara, a tego korka lodowego ku górze nie uniesie?

    Ponieważ nie mam czasu na jałową dyskusję, jak przy liczeniu, posłużę
    się gotowcem :)

    http://www.foton.if.uj.edu.pl/documents/12579485/623
    12ab5-25a0-40b9-8c1b-2ac11ebf21f8

    10 min czytania.

    > Widocznie coś innego tu działa. Ale efekt ten sam jak przy liczeniu. ;)

    Nie, ciągle to samo. Nie ogarniasz fizyki :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 30. Data: 2023-10-18 21:15:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Ponieważ nie mam czasu na jałową dyskusję, jak przy liczeniu, posłużę
    > się gotowcem ?
    >
    > http://www.foton.if.uj.edu.pl/documents/12579485/623
    12ab5-25a0-40b9-8c1b-2ac11ebf21f8

    A wystarczyło napisać, że nie wiesz, Przecież bym zrozumiał. ;)

    Robert