  • Data: 2015-05-19 20:19:36
    Temat: Re: "Zarowki" LED z Ikea - wyniki testu
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-05-19 o 09:02, Ergie pisze:
    > Najlepsza rada jest taka jak sam zrobiłem - kup najpierw jedną na
    > próbę i zobacz czy _Tobie_ odpowiada. Jak Ci nie przypasuje to zawsze
    > możesz ją dać do garażu albo graciarni :-)
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Bardzo dobra rada.
    Miałem akurat taką możliwość przyjść z reklamówką przeróżnych światełek
    i sobie wybrać, zarówno GU10 jak i G9 czy E27. Podsumowując - jest
    ciężko. O G9 do celów oświetleniowych można zapomnieć. Raczej
    dekoracyjne lub bardzo dużo tego przy czym mało mięsa do odprowadzania
    ciepła.
    Wziąłem same ciepłe ale światła trupie albo w miarę ok, gdyby nie to że
    charakterystyka świecenia taka, że wali po oczach a z jej drugiej strony
    ciemno. Drogo (jakiś osram za 50zł) wcale też nie oznaczało dobrze.
    Wybierając ledy trzeba się nastawić na odpowiednią oprawę do tego ze
    względu na kierunkową charakterystykę świecenia. Te z "pręcikami" LED
    też tak sobie mi przypadły do gustu.
    Zostałem przy świetlówkach kompaktowych i/lub halogenach. Do łazienki
    udało się dobrać super jak dla mnie "halogenki" GU10 5W COB. Światła mam
    jak 50W halogen tylko szerzej świeci, czyli w sumie więcej.

    --
    Irokez