  • Data: 2009-11-21 09:54:30
    Temat: Re: Zasobnik CWU i straty ciepla
    Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przeciez napisalem, ze to nic odkrywczego. Rurki sa cieple na stosunkowo
    > dlugich odcinkach i tyle, a to spore straty. Taki zasobnik to lipa, jak
    > ktos go nie potrzebuje to lepiej kupic trzy razy mniejszy i bedzie
    > znacznie lepiej.

    To zalezy czym go ogrzewa. Jak piecem na paliwo stałe to bedzie gorzej
    prawda? Wiekszy wiecej akumuluje. Rurki coz - sa cieple, maja byc ocieplone,
    jesli woda w nich stoi to stygnie ale cieplo jakos dramatycznie "z
    zasobnika" samo nie wychodzi.Oczywiscie bez cyrkulacji. Z cyrkulacja
    wychodzi nonstop i w zaleznosci od tego ile rur i jak ocieplonych straty sa
    takie a nie inne. Ale to sa straty z powodu cyrkulacji i zbiornik wiele do
    tego nie ma.

    > To niech sobie zaczepi grzejnik. Latem tez ma grzac?

    E tam, grzejnik kosztuje. Zreszta nie jest istotne kiedy ma grzac - istotne
    jest ze nie kazdemu 'straty' z zbiornika 'szkodza' - niektorym po prostu
    zostanie to w miejscu gdzie i tak potrzebuje cieplej.

    Ja temat skoncze - nie wiem o co ci chodzi ;) Pewnie nie zrozumialem
    jakiegos podstawowego zalozenia ktorego dokonales w glowie. Ogolnie to co
    opisujesz dla pewnych zalozen jest calkiem trafne, dla innych zalozen -
    calkiem bledne. Nic odkrywczego jak napisales zreszta.

    Pozdraiwam

    Kane