  • 1. Data: 2009-02-03 21:34:18
    Temat: Zasobnik c.w.u. nierdzewny, czy emaliowany?
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Mam do wyboru zasobnik c.w.u. typu płaszczowego ze stali nierdzewnej bez
    grzałki elektrycznej produkcji prywatnego rzemieślnika albo fabryczny
    "dedykowany" do kotła c.o. ze stali zwykłej ale emaliowany i z grzałką
    elektryczna. Oba w podobnej cenie i oba 150 litrów.
    Jaki radzicie wybrać?
    Jacek

  • 2. Data: 2009-02-03 21:38:13
    Temat: Re: Zasobnik c.w.u. nierdzewny, czy emaliowany?
    Od: "Adi" <a...@g...com>

    nie podpowiem który lepszy technicznei bo ich nie znam ale powiem ci że
    grzałki elektrycznej nie będziesz używał przynajmniej ja od 1,5 roku nie
    używałem zawsze wodę podgrzewa piec , litraż ok

  • 3. Data: 2009-02-03 21:57:07
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "dedykowany" do kotła c.o. ze stali zwykłej ale emaliowany i z grzałką
    > elektryczna. Oba w podobnej cenie i oba 150 litrów.

    wez z nierdzewnej,
    W emaliowanym po pewnym czasie peka emalia dlatego łata sie ja anoda
    magnezowa w zasobniku. Anode musisz wymieniac.
    Nierdzewka starczy ci do konca zycia.
    Niektore egzemplarze w zasobnikach maja recylkulacje wody zrobiona tak ze ta
    anode sie wymuje a zamiast niej wklada sie rurke recylkulacyjna.

  • 4. Data: 2009-02-03 21:58:27
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    No właśnie z tą grzałką. Mam zamiar zmienić licznik energii na dwutaryfowy i
    w lecie grzać wodę grzałką elektryczną a piecowi c.o. zrobić wakacje.
    Ciekawe, jak to będzie w praktyce.
    Jacek

  • 5. Data: 2009-02-04 00:34:36
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Kudlaty" <t...@n...onet.pl> wrote in message

    > Nierdzewka starczy ci do konca zycia.

    Tylko teoretycznie. Nie masz pewności, że dobrze pospawali nierdzewkę.
    Niedawno zaniosłem coś do pospawania TIG-iem w osłonie argonu w
    specjalistycznej firmie podobno. I tak pospawał zwykłym rdzewnym drutem, że
    za 2 dni spaw był już zardzewiały.
    Pamiętaj, że większość firm to partacze, żadnej gwarancji, że wiedzą co
    czynią.

  • 6. Data: 2009-02-04 07:51:37
    Od: "Krzysztof L" <l...@w...pl>

    Zdecydowanie emaliowany.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-02-04 07:56:45
    Od: trybuszon <t...@o...eu>

    kiki pisze:

    > Pamiętaj, że większość firm to partacze, żadnej gwarancji, że wiedzą co
    > czynią.

    O, to tak samo jak klienci - nie masz gwarancji że wie czego chce. :)

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-02-04 08:52:11
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > No właśnie z tą grzałką. Mam zamiar zmienić licznik energii na dwutaryfowy
    > i w lecie grzać wodę grzałką elektryczną a piecowi c.o. zrobić wakacje.
    > Ciekawe, jak to będzie w praktyce.

    wyjdzie drogo....
    wiem z autopsji - druga taryfa tylko nieznacznie zmniejsza ból

    ja bym stawiał na nierdzewkę
    i dał gostkowi dodatkową stówke za wspawanie gniazda pod grzałkę
    (na razie zaślepionego nierdzewnym korkiem)

  • 9. Data: 2009-02-04 09:28:54
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Zdecydowanie emaliowany.

    Cóż za bogata argumentacja :-)

  • 10. Data: 2009-02-04 15:44:06
    Od: "Tim" <q...@q...pl>

> [...]
    > "dedykowany" do kotła c.o. ze stali zwykłej ale emaliowany i z grzałką
    > elektryczna. Oba w podobnej cenie i oba 150 litrów.

    Zalezy czym grzejesz. Jak gazem to nie ma sensu brac grzalki. Ja mam kociol
    na ekogroszek i latem grzeje wode pradem. Wychodzi taniej i moge
    poleniuchowac:)

    Pozdrawiam
    Tim