  • 1. Data: 2009-02-03 15:48:08
    Temat: budowa domu
    Od: "AGA.K." <d...@o...pl>

    Mam taki mały problem

    Uzgodnilem cene za budowe domku ok 160m2+piwnica
    wszystko ok 44tys zł (bez dachu)

    Wybudowal dom i przychodzi do mnie, ze troche zmian w trakcie wyszlo
    i chce 9tys dopłaty, o czym nie wspominal w trakcie

    dom z piwnica, w piwnicy nie bylo podane jak gleboko ma byc
    wyszedl dom wyższy ze względu na wody gruntowe, musial zrobic wiecej schodw
    o 5 niz w projekcie
    i taras na prokejcienie mial schodow

    na wyleczeniach dopisal nawet ceny za domurowanie kilku cegielek do okna w
    celu jego zmniejszenia

    nic w trakcie nie wspominal, ze cos wiecej będzie chciał za robote, jak by
    wspomniał, pewnie bym sie nie zgodził na zmiany

    Czy tak robią wszyscy budowlańcy? czy to normalna praktyka nie informować
    investora.

    dodam, ze wczesniej mowil , ze wiecej niz 44tys nie wyjdzie,

    pozdrawiam
    AG

  • 2. Data: 2009-02-03 16:14:31
    Temat: Re: budowa domu
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    AGA.K. napisal:
    [ ciach ]

    A masz spisana umowe z wykonawca? Czy masz tam
    standardowa formule, ze jakiekolwiek odstepstwa
    od umowy i zmiany wymagaja formy pisemnej pod
    rygorem niewaznosci? Jak masz to wyslij goscia
    na drzewo. Jak nie masz, to troche trudniej.
    Niemniej jakiekolwiek odstepstwa wymagaja
    protokolu uzgodnien lub robot koniecznych.
    Twoja UPRZEDNIA zgoda jest absolutnie wymaganym
    elementem. KC cie zabezpiecza przed swiadczeniami
    niezamawianymi.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2009-02-03 16:17:50
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > dodam, ze wczesniej mowil , ze wiecej niz 44tys nie wyjdzie,
    >
    > pozdrawiam
    > AG

    To nie płać. Masz umowę podpisaną?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 4. Data: 2009-02-03 17:11:27
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    Witam,

    > A masz spisana umowe z wykonawca?

    Czy masz gdzieś pod ręką przykładową umowę z wykonawcą? jeżeli tak, to czy
    możesz podesłać na prv?

    Jestem 'nowy' na grupie. Przymierzam się do budowy. Na początek ma być 'pilot' w
    postaci zabudowy gospodarczej. Przykro mi stwierdzić, ale budowlanka jest
    dziedziną gdzie trzeba się doskonale orientować żeby nie być wykiwanym (ale to
    się może zdarzyć wszędzie). Albo mieć znajomego majstra;)

    Jak zabezpieczyć się przed nieuczciwością ekipy? chodzi mi np. rozliczenie
    powierzonych materiałów. Dodam, że nadzór osobisty non-stop nie chodzi w grę. Co
    najwyżej wizyty 1 dzień roboczy + weekendy.

    Pozdrawiam,

    Flyte

  • 5. Data: 2009-02-03 17:48:08
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Flyte napisal:
    > Czy masz gdzieś pod ręką przykładową umowę z wykonawcą? jeżeli tak, to czy
    > możesz podesłać na prv?

    Nie mam. Przeczytaj archiwa grupy, obejrzyj przykladowe umowy dostepne
    w sieci, porozmawiaj z prawnikiem. Umowa jest do konkretnej roboty.
    Gotowe szablony to dopiero punkt startowy do napisania wlasciwej
    umowy do konkretnej roboty.

> [...]
    > dziedziną gdzie trzeba się doskonale orientować żeby nie być wykiwanym (ale to
    > się może zdarzyć wszędzie). Albo mieć znajomego majstra;)

    Inspektora nadzoru.

    > Jak zabezpieczyć się przed nieuczciwością ekipy? chodzi mi np. rozliczenie
    > powierzonych materiałów. Dodam, że nadzór osobisty non-stop nie chodzi w grę. Co
    > najwyżej wizyty 1 dzień roboczy + weekendy.

    Nierealne. W takim ukladzie w gre wchodzi wylacznie wynajecie inspektora
    nadzoru do pracy non-stop na budowie, ale to robia sie KOLOSALNE pieniadze.
    Prosciej bedzie wynajac firme budujaca z wlasnych materialow, robic rozliczenie
    kosztorysowe plus obmiar z natury, miec inspektora nadzoru i kategorycznie
    egzekwowac inspekcje przed kazdym zakryciem i przy kazdych robotach odpowiedzialnych.
    Albo sam bedziesz na budowie, albo zaplacisz za czyjs czas. Inaczej sie nie da.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2009-02-03 17:51:47
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AGA.K." <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i chce 9tys dopłaty, o czym nie wspominal w trakcie
    >

    > dodam, ze wczesniej mowil , ze wiecej niz 44tys nie wyjdzie,

    A czemu nie 20tys doplaty?
    Lekka przesada, jeśli coś kosztowało dodatkowo
    to powinien od razu poinformować a nie po fakcie.
    Czy to jest cena za wybudowanie ścian?
    Z jakiego rejonu Polski?
    Ja budowałem 4 lata temu i u mnie ekipa brała 5tyś za kondygnację (dom
    160m2)
    Obecnie w moich okolicach biorą ok. 10tyś za kondygnacje - jeśli piwnica,
    parter i piętro to wyjdzie ok 30tyś. No te 44 jestem w stanie zaakceptować
    (15tyś kondyga) , ale 9 tyś dopłaty to wychodzi 20% więc zmiany musiały by
    być rewolucyjne.

    J23

  • 7. Data: 2009-02-03 17:56:59
    Od: Tadek <t...@o...pl>

    AGA.K. pisze:
> [...]
    > investora.
    >

    > dodam, ze wczesniej mowil , ze wiecej niz 44tys nie wyjdzie,

    za te pieniadze wybudujesz dom o pow 250m2. Powiesz grzecznie panu ze ma
    spadac bo i tak juz słono zapłaciłeś za tą fuszerkę, a jak sie nie
    podoba to niech cię poda do sadu. Za duzo z fachowcami nie dyskutuj, oni
    zawsze twierdza ze robia za darmo.

  • 8. Data: 2009-02-03 18:16:38
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Tadek pisze:

> [...]
    > spadac bo i tak juz słono zapłaciłeś za tą fuszerkę, a jak sie nie
    > podoba to niech cię poda do sadu. Za duzo z fachowcami nie dyskutuj, oni

    a ja proponuje kompromis
    nie ma co z ludzmi isc na noże

    pokazał wyliczenia na te 9tys?
    ustalcie kompromisową kwotę i tyle
    np dokładasz 3tys i żegnacie sie po przyjacielsku

    Michał

  • 9. Data: 2009-02-03 18:22:00
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Usrobo napisal:
    > a ja proponuje kompromis
    > nie ma co z ludzmi isc na noże

    No to przeslij mi dla przykladu 9 tysiecy na moje konto ;)
    Nie pojde z Toba na noze.

    > pokazał wyliczenia na te 9tys?
    > ustalcie kompromisową kwotę i tyle
    > np dokładasz 3tys i żegnacie sie po przyjacielsku

    Nie ma co isc na ustepstwa. Juz pierwotna kwota jest mocno
    zawyzona.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2009-02-03 18:33:15
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Jacek_P pisze:

    > No to przeslij mi dla przykladu 9 tysiecy na moje konto ;)
    > Nie pojde z Toba na noze.

    > Nie ma co isc na ustepstwa. Juz pierwotna kwota jest mocno
    > zawyzona.
    ale umowy ustne tez sa ważne

    jeśli sie na tyle zgodził to co?

    nie bronie tu wykonawcy
    ale znam tez przypadki w których budowlance wybudowali cały dom
    a potem właściciel powiedział wyperd....

    to chyba tez nie jest w porządku ?
    no chyba ze inwestor ten dobry, wykonawca ten zły

    Michał