  • 1. Data: 2009-02-03 11:39:29
    Temat: Jakie deski do szalunków
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Robię zestawienia rzeczy, które muszę zamówić do budowy i szybkie pytanie
    mam: jakich grubości deski używa się do szalunków (strop lany, schody,
    słupki itp.)? Czy calowe deski 25mm wystarczą na wszystko, czy potrzebne są
    też grubsze? W kosztorysie mam wymieniony pełny wachlarz, od 25mm począwszy,
    poprzez 38mm, na "28-45" skończywszy. A ponieważ kosztorys jest według KNRów
    robiony i w wielu miejscach delikatnie mówiąc odstaje od realiów budowy
    "gospodarczej", urealniam sobie co się da.
    Na chłopski rozum wydaje mi się, że calowymi deskami da się zaszalować
    wszystko, ale czy np. te deski podpierające szalunek, bite do stempli, vzy
    one nie muszą być grubsze? Albo boki szalunku schodów?
    Za wszelkie porady będę wdzięczny.

    J.

  • 2. Data: 2009-02-03 11:51:18
    Temat: Re: Jakie deski do szalunków
    Od: a...@g...com

    On 3 Lut, 12:39, "Jarek P." <jarek[kropka]p...@gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > też grubsze? W kosztorysie mam wymieniony pełny wachlarz, od 25mm począwszy,

    Szalowalem schody, stropy, slupy, lawy. Wszystko "calowkami", czesc
    mialem z oflisem (zaokraglona jedna strona, sporo slabsze).

> [...]
    > Na chłopski rozum wydaje mi się, że calowymi deskami da się zaszalować
    > wszystko, ale czy np. te deski podpierające szalunek, bite do stempli, vzy

    Tu na pewno. Ja uzywalem do tego kantowek 10x8cm. O tak:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=720

    Polecam takie rozwiazanie - masz pewnosc ze nic nie pierdyknie :) Za
    kantowki zaplacilem ~1,4k pln (ok 2m3) - wystarczylo na dwa stropy
    ~170m2, sprzedam za polowe tego :)

    > Albo boki szalunku schodów?
    > Za wszelkie porady będę wdzięczny.

    Na boki schodow mi wystarczyly calowki, choc byly dosc konkretnie
    pozwmacniane / "zasztrabowane":

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1078
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1040

    Z drugiej strony od srodka bylo tyle desek wzmacniajacych miedzy
    stemplami ze nie moznabylo tam wogole wejsc :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-02-03 12:00:55
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > wszystko, ale czy np. te deski podpierające szalunek, bite do stempli, vzy
    > one nie muszą być grubsze? Albo boki szalunku schodów?

    U mnie wykonawca dał swoje deski stęple itp do szalunków. Zorientuj się może
    nie będziesz wcale musiał kupować

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-02-03 12:18:15
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > U mnie wykonawca dał swoje deski stęple itp do szalunków. Zorientuj się
    > może nie będziesz wcale musiał kupować

    Mój wykonawca to ekipa górali z bieszczad, co prawda nie pytałem, ale nie
    przypuszczam, żeby z własnymi szalunkami jeździli.
    Zresztą te deski u mnie nie zmarnują się, na deskowanie dachu potem pójdą.

    J.

  • 5. Data: 2009-02-03 12:36:55
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > Mój wykonawca to ekipa górali z bieszczad,

    Górale z Bieszczad, to na ziemiach wyzyskanych mieszkają ...

    > Zresztą te deski u mnie nie zmarnują się, na deskowanie dachu potem pójdą.

    Z reguły na szalowanie stropu zalecają "oczko" wyżej,
    czyli ~3,2.

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2009-02-03 12:42:19
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Jarek P. napisał(a):
> [...]
    > wszystko, ale czy np. te deski podpierające szalunek, bite do stempli,
    > vzy one nie muszą być grubsze? Albo boki szalunku schodów?

    U mnie zdecydowanie więcej poszło calówek niż 25mm.
    Wykonawcy jak mieli szalować dość długie schody to bali się, że 25 może
    wygiąć.
    Choć teraz wydaje mi się, że nie chciało im się więcej podpór dać :).
    ale calówki poszły u mnie na łaty i kontrłaty więc nie zmarnowały się.
    Radzę osobiście wybierać deski na tartaku - bo za takie same pieniądze
    można dostać oflisy, a można też mieć piękne deski, z których wszystko
    się wykorzysta.

    I koniecznie mierzyć i sprawdzać ilość.
    Jak przywozili mi deski na zamówienie tel. to zawsze jednym przejazdem
    udało się je przywieź i zawsze miałem niby kilka więcej :). Jak wybrałem
    sobie deski na tartaku - m.in. na podłogę na strych - nie dość, że
    mogłem je od razu kłaść na tą podłogę to jeszcze przy mnie było wszystko
    mierzone i wychodziło, że jednym przejazdem się nie uda tego przywieźć
    bo za wiele.
    O pasy i kołki popytaj też na tartaku - czasem kupisz to jako opałowe
    drewno, a i tak po budowie ciężko będzie to sprzedać, o wiele łatwiej
    jest sprzedać stemple, o te możesz pytać po innych budowach u leśników,
    rolników

    Ariusz

  • 7. Data: 2009-02-03 13:14:22
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Ariusz napisał:

    > U mnie zdecydowanie więcej poszło calówek niż 25mm.
    > Wykonawcy jak mieli szalować dość długie schody to bali się, że 25 może
    > wygiąć.
    > Ariusz

    Powiedz, że żartujesz. Proszę :)

    pzdr.
    rafał

  • 8. Data: 2009-02-03 13:36:02
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'rrr.'
    Wpis z dnia 03-02-2009:

    > Powiedz, że żartujesz. Proszę :)

    4/10 mm to jednak spora różnica jest :)

    --
    TomaSz.

  • 9. Data: 2009-02-03 14:14:32
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    U mnie wszystkie deski to były calówki, również te podpierające
    szalunek (tu grubość nic nie daje tylko wysokość a tak w ogóle to
    lepiej dac więcej stempli). Deski z szalunku poszły później na łaty i
    kontrłaty pod blachodachówkę (wcześniej pełne deskowanie i papa).
    Na dach (deskowanie) to moga być nawet cieńsze niż 25mm.

    Pzdr
    QbaB

  • 10. Data: 2009-02-03 14:19:32
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    rrr. napisał(a):

    > Powiedz, że żartujesz. Proszę :)
    >
    > pzdr.
    > rafał

    Tak - żart... chciałbym :):) sam się uśmiałem z tego co napisałem
    chodziło mi oczywiście o
    więcej poszło 32mm niż calówek (25mm)
    Reszta się zgadza