  • 1. Data: 2009-02-03 10:10:49
    Temat: Pilarka spalinowa
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    Witam,
    temat trochę może słabo pasujący na tę grupę, ale myślę, że sporo osób tu
    piszących ma doświadczenie. Czy ktoś używa pilarki makita do cięcia drewna
    opałowego? jestem zainteresowany DCS 460, ale znajomy, który sprzedaje i
    prowadzi serwis pilarek (głownie stihl) twierdzi, że w makitach często
    wychodzą szpilki mocujące miecz. czy ktoś z Was może to
    potwierdzić/zaprzeczyć?
    Jeśli nie makita, to co możecie zaproponować do 1300zł z silnikiem ok. 3KM i
    prowadnicą 40cm?

    --
    Bartek

  • 2. Data: 2009-02-03 12:07:41
    Temat: Re: Pilarka spalinowa
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Ja kupiłem w OBI promocyjne cudo za 399 zł 35 cm prowadnica i 1,4 KM mocy.
    Tnie wszystko, palety, deski, wycinam drzewa łącznie z karczowaniem korzeni
    (co jest nieco zabójcze dla łańcucha). Już trzeci rok i poza ostrzeniem i
    wymianą łańcucha absolutnie nic nie robię tylko leję paliwo i olej.
    Dodatkowo ma tę zaletę, że jest lekka i można jedną ręką ścinać gałęzie
    stojąc na drabinie.
    Jacek

  • 3. Data: 2009-02-03 13:10:52
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jacek" <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > ostrzeniem i wymianą łańcucha absolutnie nic nie robię tylko leję paliwo i
    > olej. Dodatkowo ma tę zaletę, że jest lekka i można jedną ręką ścinać

    Do drobnych prac mam pilarkę elektryczną, która deski, kantówki i nawet
    drewno opałowe przecina bardzo ładnie (szybki łańcuch - 22m/s i 2040W mocy).
    Obawiam się jednak, że z przygotowaniem drewna do kominka (ok. 20 mp
    jednorazowo) może sobie nie poradzić... Mam na myśli drewno o średnicy pni
    od 10cm do 50cm.

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2009-02-03 15:55:44
    Od: "tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > Obawiam się jednak, że z przygotowaniem drewna do kominka (ok. 20 mp
    > jednorazowo) może sobie nie poradzić... Mam na myśli drewno o średnicy pni

    To trudno doradzic, czasem jedna pilarka jest "udana" a druga tej samej firmy
    moze nawalac. Na zasadzie "kazda sroka swoj ogon chwali" moge polecic stihl z
    nr 290 z ta blacha (co ten lancuch wkolo niej lata) o dlugosci 18 cali. Kolega
    mial tu taka, ja ja pozyczalem i nawet specjalnie jej nie oszczedzalem (no bo
    pozyczona). Scialem trzy wysokie deby fi ponad pol metra u dolu, pocialem na
    klocki a pila nadal zyje i ma sie dobrze. W koncu ja za pol ceny od kolegi
    odkupilem i dziala. Zaleta to to, ze nie ma problemow z zapalaniem.
    Lancuchy trzeba wymieniac czy ostrzyc no i dbac, co by ten olej i odpowiednia
    mieszanke miala. Nowa taka, kosztuje tu w Usa okolo 350-400 dolarow.
    Pzdr.

  • 5. Data: 2009-02-06 00:23:15
    Od: AW1 <a...@a...com.pl>

    Bartek pisze:
> [...]
    > potwierdzić/zaprzeczyć?
    > Jeśli nie makita, to co możecie zaproponować do 1300zł z silnikiem ok. 3KM i

    Mam starą DCS 33 3.3KM, od wielu lat. Sprawuje się idealnie. Wymieniłem
    tylko prowadnicę (czy też miecz). Polwcam
    wujo