  • Data: 2021-07-12 23:41:54
    Temat: Re: Zawijak do foli bąbelkowej
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chcę zrobić zwijak do foli - szerokość wałka 5m.
    > Konstrukcja wsporników, łożyska, korba już jest. Męczę się z
    > "budżetowym" wałkiem zwijacza.
    > W pierwszym podejściu kupiłem najtańszą rynnę fi70mm/6m i do środka
    > włożyłem łatę drewnianą.
    > Zwijak działał 2 dni - później wałek coraz bardziej się uginał i nie
    > da się już tego używać.
    > Ktoś ma pomysł z czego zrobić ten wałek aby wyszedł taniej niż za
    > 200-300 zł i był sztywny przy tej długości?
    > Fabryczny zwijak to 600-900 zł. Na razie wydałem 50 zł na rynnę.
    >
    > TG

    Obawiam się, że wydasz 2 razy tyle jak za oryginalny wałek i ciągle
    będziesz niezadowolony.

    Do tej pory kupiłeś rynnę i łatę.

    Kupisz kolejną rynnę i nie wiadomo jak długo będzie działać.

    Wałek o długości 5m to dość trudny temat, ponieważ aby uzyskać
    odpowiednią sztywność to nie może on być wykonany jako zwykłą rura z
    tworzywa sztucznego, ani też zwykłą rura z cienkiej blachy.

    Tajemnicą takiego wałka jest wewnętrzne usztywnienie (ożebrowanie), Bez
    tego usztywnienia rury będą się uginały pod własnym ciężarem i  to
    nieważne z czego będą wykonane.

    Wszelkie rury z tworzyw sztucznych PE, PP, PVC (rury kanalizacyjne,
    hydrauliczne czy rynny, bez dodatkowego usztywnienia będą się uginały.

    Być może rynny stalowe lub z alucynku wypełnione np. pianką PUR. Ale
    takie rury mają szwy na zakładkę io nie wiem czy te szwy wytrzymają
    ciśnienie pianki PUR.

    Wypełnianie rur plastikowych pianką PUR nic nie da, ponieważ pianka jest
    elastyczna i tworzywo sztuczne też jest elastyczne.

    Wałek do takiej zwijarki powinien mieć ścianki wewnątrz rury ułożone
    promieniście od osi obrotu. Może wykonany takie usztywnienie z
    ćwierćwałków aluminiowych lub złożyć z 6 profili trójkątnych?

    Może po prostu skleić ze sobą lub znitować 4 kątowniki aluminiowe tak,
    aby utworzyć krzyż. Ten krzyż wkleić w cienkościenną rurę aluminiową lub
    w rurę kanalizacyjną i resztę przestrzeni wypełnić pianką PUR.
    Najdłuższe rury kanalizacyjne wykonuje się o długościach 6m.

    Można by też było wykonać wzmocnienie z zaginanych pasków cienkiej
    blachy. Po zagięciu blacha taka tworzyłaby kątownik o kącie np. 45stopni.

    Osiem takich kątowników można by było złożyć aby utworzyć w przekroju
    gwiazdę ośmioramienną. blachy te można by było pokleić klejem
    uniwersalnym oraz pospinać szczypcami do spinania profili gips-kartonu.
    Problemem będzie jednak znalezienie tak długich 5m pasków blachy oraz
    tak długiej giętarki.

    Koszt wykonania 200-300zł wydaje mi się zanadto zaniżony.

    Osobiście nie kombinowałbym tylko kupiłbym oryginalny wałek. Wątpię,
    abyś to wykonał we własnym zakresie taniej.