  • 1. Data: 2021-07-12 09:56:15
    Temat: Zawijak do foli bąbelkowej
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Chcę zrobić zwijak do foli - szerokość wałka 5m.
    Konstrukcja wsporników, łożyska, korba już jest. Męczę się z "budżetowym"
    wałkiem zwijacza.
    W pierwszym podejściu kupiłem najtańszą rynnę fi70mm/6m i do środka
    włożyłem łatę drewnianą.
    Zwijak działał 2 dni - później wałek coraz bardziej się uginał i nie da
    się już tego używać.
    Ktoś ma pomysł z czego zrobić ten wałek aby wyszedł taniej niż za 200-300
    zł i był sztywny przy tej długości?
    Fabryczny zwijak to 600-900 zł. Na razie wydałem 50 zł na rynnę.

    TG

  • 2. Data: 2021-07-12 10:04:15
    Temat: Re: Zawijak do foli bąbelkowej
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 12 lipca 2021 o 09:56:29 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > zł i był sztywny przy tej długości?
    > Fabryczny zwijak to 600-900 zł. Na razie wydałem 50 zł na rynnę.

    Rura "gazowa" ta żołta. Akurat 12 m u mnie leży i przeszkadza przy koszeniu.;)
    "Tyran 2/2 pas 1075" na niej napisali

  • 3. Data: 2021-07-12 10:12:46
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2021 o 10:04 Kris <k...@g...com> pisze:

    > Tyran 2/2 pas 1075

    nie ugina się pod swoim ciężarem? - sprzedawana jest z tego co widzę w
    kręgach.

  • 4. Data: 2021-07-12 10:14:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 12 lipca 2021 o 10:04:16 UTC+2 Kris napisał(a):
    to 600-900 zł. Na razie wydałem 50 zł na rynnę.
    > Rura "gazowa" ta żołta. Akurat 12 m u mnie leży i przeszkadza przy koszeniu.;)
    > "Tyran 2/2 pas 1075" na niej napisali

    Zmierzyłem przed chwilą. Średnica ok 9 cm grubość ścianki ok 5 mm.
    Sztywna, idealnie pod Twoje zastosowanie
    Fakt, faktem że nie mam pojęcia o cenie

  • 5. Data: 2021-07-12 10:16:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 12 lipca 2021 o 10:12:48 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > nie ugina się pod swoim ciężarem? - sprzedawana jest z tego co widzę w
    > kręgach.

    Ta która u mnie leży raczej w kręgach sprzedawana nie jest a w odcinkach 12 m..

  • 6. Data: 2021-07-12 10:18:39
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > zł i był sztywny przy tej długości?
    > Fabryczny zwijak to 600-900 zł. Na razie wydałem 50 zł na rynnę.

    A jak już masz tą rynnę to spróbuj może wypełnić ją pianką to powinno ją usztywnić

  • 7. Data: 2021-07-12 10:25:22
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2021 o 10:18 Kris <k...@g...com> pisze:

    > A jak już masz tą rynnę to spróbuj może wypełnić ją pianką to powinno ją
    > usztywnić

    Raczej nic jej nie pomoże. Poskąpiłem i kupiłem za małą średnicę,
    myślałem, że łata drewniana ją usztywni. Działało do czasu aż łata nie
    złapała wody (nie uszczelniłem czoła rury) i się trwale przez noc
    odkształciła.

    TG

  • 8. Data: 2021-07-12 12:27:27
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > 200-300 zł i był sztywny przy tej długości?
    > Fabryczny zwijak to 600-900 zł. Na razie wydałem 50 zł na rynnę.

    a rura żelazna odpada? na złomie dostaniesz co tam chesz, nawet starą
    latarnię uliczną. nie od ręki, ale może coś innego spotkasz?

    ToMasz

  • 9. Data: 2021-07-12 14:58:47
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-07-12 o 12:27, ToMasz pisze:

    > a rura żelazna odpada? na złomie dostaniesz co tam chesz, nawet starą
    > latarnię uliczną. nie od ręki, ale może coś innego spotkasz?
    Za ciężka w stosunku długości do średnicy, myślę że rura kanalizacyjna
    'czerwona' i to co najmniej 200mm będzie najlepsza.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2021-07-12 15:24:01
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2021 o 14:58 Janusz <j...@o...pl> pisze:

    > Za ciężka w stosunku długości do średnicy, myślę że rura kanalizacyjna
    > 'czerwona' i to co najmniej 200mm będzie najlepsza.

    No właśnie, badałem 110 czerwoną i się uginała pod swoim ciężarem.
    Stalowa to pewnie by musiała być spora - a to masa i koszty.
    Jadę jutro do składu budowlanego i obmacam rury spustowe ocynkowane.
    Mieszczą się w budżecie i wyglądają obiecująco.

    TG