  • 1. Data: 2021-07-12 15:30:53
    Temat: Re: Jak usunąć osy?
    Od: Ewa Dziedzic Zawiślak <e...@g...com>

    poniedziałek, 19 maja 2008 o 23:29:20 UTC+2 Jurand napisał(a):
    > "Maciek Stachura" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Być może - deszcz go spłukał, więc nie mam teraz ani preparatu, ani os ;)
    > Jurand.
    Biotolu nie ma w sprzedaży, a ja mam osy w podsufitce i nie mam zbroi np. do
    eksterminacji odkurzaczem. Może jakiś pomysł?.. Ewa

  • 2. Data: 2021-07-12 15:41:09
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-07-12 o 15:30, Ewa Dziedzic Zawiślak pisze:

    > Biotolu nie ma w sprzedaży, a ja mam osy w podsufitce i nie mam zbroi np. do
    eksterminacji odkurzaczem. Może jakiś pomysł?.. Ewa

    Dzwoń pod 998 lub 112

  • 3. Data: 2021-07-12 16:24:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 12 lipca 2021 o 15:30:55 UTC+2 Ewa Dziedzic Zawiślak napisał(a):
> [...]
    > Biotolu nie ma w sprzedaży, a ja mam osy w podsufitce i nie mam zbroi np. do
    eksterminacji odkurzaczem. Może jakiś pomysł?.. Ewa

    https://www.google.com/search?q=gasnica+na+osy&clien
    t=ms-android-xiaomi-rev1&prmd=visn&source=lnms&tbm=i
    sch&sa=X&ved=2ahUKEwjIs_zP3d3xAhWOmIsKHRdRBQcQ_AUoAn
    oECAIQAg&cshid=1626099811955&biw=393&bih=671

  • 4. Data: 2021-07-12 17:26:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 12 lipca 2021 o 15:41:09 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

    eksterminacji odkurzaczem. Może jakiś pomysł?.. Ewa
    > Dzwoń pod 998 lub 112
    Wczoraj dzwonili pod 112 aż przewody były ciepłe i tam mówili że nie wyślą do ciebie
    karetki żeby do psychiatryka zawieźć.

  • 5. Data: 2021-07-13 08:57:15
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-07-12 o 16:24, Kris pisze:
> [...]
    sch&sa=X&ved=2ahUKEwjIs_zP3d3xAhWOmIsKHRdRBQcQ_AUoAn
    oECAIQAg&cshid=1626099811955&biw=393&bih=671

    Dlaczego po raz kolejny jesteś chamski?
    Dlaczego po raz kolejny kłamiesz?

  • 6. Data: 2021-07-14 21:04:28
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    eksterminacji odkurzaczem. Może jakiś pomysł?.. Ewa
    > Wczoraj dzwonili pod 112 aż przewody były ciepłe i tam mówili że nie wyślą do
    ciebie karetki żeby do psychiatryka zawieźć.

    Zenusiu, jesteś głupszy niż ustawa przewiduje. Napisałeś kolejną
    wiadomość, którą można tylko o kant d...

  • 7. Data: 2021-07-15 17:24:59
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    eksterminacji odkurzaczem. Może jakiś pomysł?.. Ewa
    > Wczoraj dzwonili pod 112 aż przewody były ciepłe i tam mówili że nie wyślą do
    ciebie karetki żeby do psychiatryka zawieźć.

    Napisz jeszcze jakąś głupotę. Nie będzie mądrze, ale będzie śmiesznie.

  • 8. Data: 2021-07-15 23:53:02
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Biotolu nie ma w sprzedaży, a ja mam osy w podsufitce i nie mam zbroi np. do
    eksterminacji odkurzaczem. Może jakiś pomysł?.. Ewa

    pierwszy wynik z gógla
    https://www.pryskaj.pl/pl/p/ZADLO-skuteczny-i-mocny-
    oprysk-do-likwidacji-gniazd-OS-i-SZERSZENI-PERMETRYN
    A-100-ml/1489

  • 9. Data: 2021-07-16 10:23:57
    Od: collie <p...@b...pl>

    W poniedziałek, 12.07.2021 o 15:30, Ewa Dziedzic Zawiślak napisała:

    > Biotolu nie ma w sprzedaży, a ja mam osy w podsufitce i nie mam zbroi np. do
    eksterminacji odkurzaczem. Może jakiś pomysł?.. Ewa

    On może miał pomysła (jak Kiepski), ale 13 lat temu. Poza tym wystarczy
    tylko uzbroić się w cierpliwość, by się os pozbyć, bo to zwierzątka
    krótko żyjące: przychodzą wiosną i na jesieni odchodzą do Bozi. Czas
    pozbyć się fornalskich korzeni ("chłop żywemu nie przepuści") choćby
    przy tym nad wyraz pożytecznym stworzeniu bożym, gdyż jak nie będzie
    pszczół/os/szerszeni/trutni, nie będzie nas.

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.

  • 10. Data: 2021-07-16 10:59:41
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-07-16 o 10:23, collie pisze:

> [...]
    > przy tym nad wyraz pożytecznym stworzeniu bożym, gdyż jak nie będzie
    > pszczół/os/szerszeni/trutni, nie będzie nas.

    Ale dla niektórych ludzi ukąszenie osy czy pszczoły może być śmiertelne.
    Choćby przypadki Ewy Sałackiej czy też niedawny przypadek Jerzego Janeczka.

    Dlatego też najlepszą metodą pozbycia się os jest skorzystać z pomocy
    Straży Pożarnej, ponieważ są oni przygotowani do takich akcji. Nie
    zabijają os tylko je ogłuszają, a następnie zdejmują całe gniazda wraz z
    osami i pakują do worków. Osy są wywożone do lasu. Jest to jak
    najbardziej humanitarna metoda, która nie pozbawia życia os.

    Miejsce po osach należy później spryskać środkiem, który odstrasza te
    osy, które jeszcze nie powróciły do gniazd. Odstrasza, ale nie zabija.

    Wbrew pozorom osy potrafią być bardzo groźne, bo z całą zaciekłością
    bronią swojego gniazda i wszelkie walki z osami kończą się ich atakiem,
    a ten może być naprawdę groźny.

    Sam kiedyś przerabiałem ten temat i dałem się namówić kumplowi na
    odstraszenie os, które się u mnie w domu zagnieździły. Tak się
    rozwścieczyły, że zaczęły kąsać domowników. Musiałem ewakuować rodzinę z
    domu na cały dzień. Dopiero ktoś mi podpowiedział, aby zadzwonić na
    Straż Pożarną. Przyjechali i temat załatwili definitywnie w kilkanaście
    minut, ale musieliśmy czekać, aż pszczoły powrócą do gniazd.

    Dlatego jeszcze raz napiszę. Nie kombinować samemu tylko zadzwonić pod
    998 lub 112