  • 11. Data: 2021-07-16 11:18:16
    Temat: Re: Jak usunąć osy?
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-07-16 o 10:59 +0200, Uzytkownik napisał:
    > dałem się namówić kumplowi na odstraszenie os (...) ale musieliśmy
    > czekać, aż pszczoły powrócą do gniazd.

    To były jednak osy, czy pszczoły? Jeśli te drugie, to lepiej
    skontaktować się z lokalnym pszczelarzem, który chętnie przyjedzie i
    zabierze rój. Przy czym pszczoły nie są agresywne, póki nikt nie
    grzebie im w plastrach. To bardzo miłe, przyjazne i niezwykle pracowite
    stworzenia. Co innego osy - te są wredne i żądlą z czystej złośliwości,
    wredniejsze są nawet od szerszeni (choć i te likwiduję u siebie bez
    wahania, bo bywają dokuczliwe zarówno dla ludzi jak i dla pszczół).

    Mateusz

  • 12. Data: 2021-07-16 11:25:48
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > wredniejsze są nawet od szerszeni (choć i te likwiduję u siebie bez
    > wahania, bo bywają dokuczliwe zarówno dla ludzi jak i dla pszczół).

    To były osy.

    Przejęzyczyłem się, chyba dlatego, że akurat siedzę przy komputerze,
    zajadam pyszny miód akacjowy, popijając go kawą i rozmyślam ile i ile
    razy pszczoły musiały lecieć po pyłek, żeby przetworzyć go na tę porcję
    miodu, którą teraz zajadam :)

  • 13. Data: 2021-07-16 11:46:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    P.S.

    Jeżeli chodzi o szerszenie to w moim dzieciństwie wydarzył się wypadek
    po sąsiedzku. Stała stara, zabytkowa i już nieużywana kuźnia, a obok
    rósł ogromny, stary dąb i tam się zagnieździły szerszenie. Szerszenie te
    głównie żerowały w naszym sadzie, gdzie była spora ilość drzew i krzewów
    owocowych. Miały u nas raj, a my nauczyliśmy się z nimi żyć i nie
    wyrządzaliśmy sobie wzajemnie krzywdy.

    Ale sąsiadowi coś odbiło i postanowił się ich pozbyć. Próbował usuwać
    gniazda. Został pokąsamy i pożądlony w efekcie czego zmarł.

  • 14. Data: 2021-07-16 11:47:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 16 lipca 2021 o 10:59:35 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    eksterminacji odkurzaczem. Może jakiś pomysł?.. Ewa
> [...]
    > bronią swojego gniazda i wszelkie walki z osami kończą się ich atakiem,
    > a ten może być naprawdę groźny.
    >
    > Sam kiedyś przerabiałem ten temat i dałem się namówić kumplowi na
    > odstraszenie os, które się u mnie w domu zagnieździły. Tak się
    > rozwścieczyły, że zaczęły kąsać domowników. Musiałem ewakuować rodzinę z
    > domu na cały dzień. Dopiero ktoś mi podpowiedział, aby zadzwonić na
    > Straż Pożarną. Przyjechali i temat załatwili definitywnie w kilkanaście
    > minut, ale musieliśmy czekać, aż pszczoły powrócą do gniazd.
    >
    > Dlatego jeszcze raz napiszę. Nie kombinować samemu tylko zadzwonić pod
    Wszyscy czekaliśmy na twoją pouczająca opowieść o walce z osami.

  • 15. Data: 2021-07-16 11:51:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    eksterminacji odkurzaczem. Może jakiś pomysł?.. Ewa

    > Wszyscy czekaliśmy na twoją pouczająca opowieść o walce z osami.

    Cieszę się, że doceniasz moje nauki. Może jeszcze będą z Ciebie ludzie ;)

  • 16. Data: 2021-07-16 11:53:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 16 lipca 2021 o 11:51:07 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

    eksterminacji odkurzaczem. Może jakiś pomysł?.. Ewa

    > Cieszę się, że doceniasz moje nauki. Może jeszcze będą z Ciebie ludzie ;)
    Z tym uśmiechem się urodziłeś czy to po tym jak z okna wypadłeś jak byłeś mały?

  • 17. Data: 2021-07-16 12:35:42
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-07-16 o 11:25 +0200, Uzytkownik napisał:
    > zajadam pyszny miód akacjowy, popijając go kawą

    Kawę można również słodzić miodem, zamiast cukru. Tak radził 100 lat
    temu ksiądz Émile Warré, zachwalając przy tym zdrowotne walory miodu. Ja
    regularnie próbuję, jednak nie umiem się do tego przekonać.

    > i rozmyślam ile i ile razy pszczoły musiały lecieć po pyłek, żeby
    > przetworzyć go na tę porcję miodu, którą teraz zajadam :)

    Warto tutaj przypomnieć czytelnikom, iż miód nie powstaje z pyłków,
    tylko z przetrawionego i osuszonego nektaru kwiatowego, lub ew. ze
    spadzi. Pyłek służy głównie do wykarmienia czerwia, tzn. larw, oraz
    produkcji propolisu.

    Mateusz

  • 18. Data: 2021-07-16 12:52:25
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-07-16 o 11:47, PSYCHOL Zenek Kapelinder pisze:

    eksterminacji odkurzaczem. Może jakiś pomysł?.. Ewa

    > Wszyscy czekaliśmy na twoją pouczająca opowieść o walce z osami.

    boli cie, ze nie masz nic do powiedzenia? ;-)))

    --
    Runt

    Thanks for visiting and have a fantastic day!

  • 19. Data: 2021-07-16 13:41:19
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-07-12 o 16:24, Kris pisze:
    eksterminacji odkurzaczem. Może jakiś pomysł?.. Ewa

    > https://www.google.com/search?q=gasnica+na+osy&clien
    t=ms-android-xiaomi-rev1&prmd=visn&source=lnms&tbm=i
    sch&sa=X&ved=2ahUKEwjIs_zP3d3xAhWOmIsKHRdRBQcQ_AUoAn
    oECAIQAg&cshid=1626099811955&biw=393&bih=671

    Jak długo jeszcze będziesz tak kłamał?

  • 20. Data: 2021-07-17 07:30:10
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-07-16 o 11:53, PSYCHOL Zenek Kapelinder pisze:

    eksterminacji odkurzaczem. Może jakiś pomysł?.. Ewa

    > Z tym uśmiechem się urodziłeś czy to po tym jak z okna wypadłeś jak byłeś mały?

    masz cos do powiedzenia w temacie pszczół albo os? jak nie to WON porypańcu!