  • 1. Data: 2021-07-13 15:07:51
    Temat: Mapa DXF
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Znajomy zadał mi pytanie: są mapy w DXF z państwowego zasobu geodezyjnego i
    kartograficznego.
    Trzeba na nich dorysować różne elementy, jak studzienki, kanały itp.

    Czym to ogarnąć?
    Czy znajdzie się coś bezpłatnego albo tańszego niż jakieś CAD-y?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2021-07-13 16:25:47
    Temat: Re: Mapa DXF
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-07-13 o 15:07, Adam pisze:
> [...]
    >
    > Czym to ogarnąć?
    > Czy znajdzie się coś bezpłatnego albo tańszego niż jakieś CAD-y?

    DXF to uniwersalny format wymiany plików pomiędzy programami CAD.

    Poza płatnymi, "wielkimi kobyłami" jak AutoCAD czy ArCADia, jest masę
    darmowych programów tyu CAD.

    Wejdź sobie na https://www.dobreprogramy.pl czy www.progrmosy.pl i tu
    znajdziesz wiele darmowych programów tego typu.

    Wiele programów jest w pełni darmowych. Niektóre są darmowe tylko do
    użytku domowego. Są wersje testowe w pełni funkcjonujące przez np. 30
    dni lub dodające do swój dodatkowy opis.

    Pomimo, że DXF standardem to nie wszystkie programy CAD jednakowo je
    wczytują i trzeba popróbować, który najlepiej będzie czytał dany plik.

    Jedne programy są łatwiejsze, inne trudniejsze w obsłudze. Są programy
    CAD obsługujące rysowanie 2D inne 3D, a jeszcze inne poza 3D umożliwiają
    wizualizację.

    Po prostu trzeba samemu popróbować, który będzie najlepiej odpowiadał.

    Na początek proponuję sprawdzić jeden z prostszych w obsłudze: Google
    SketchUp.

    Poza tym są też programy konwertujące pliki DXF nawet do formatu JPG.
    Można później coś tam dorysować w prostych programach graficznych np.
    Paint czy nawet OpenOffice

    Tyle, że konwersja późniejsza JPG do DXF spowoduje utratę możliwości
    edycji tego pliku jako plik typu CAD.