  • 11. Data: 2021-07-12 22:27:02
    Temat: Re: Zawijak do foli bąbelkowej
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > No właśnie, badałem 110 czerwoną i się uginała pod swoim ciężarem.
    > Stalowa to pewnie by musiała być spora - a to masa i koszty.
    > Jadę jutro do składu budowlanego i obmacam rury spustowe ocynkowane.
    > Mieszczą się w budżecie i wyglądają obiecująco.
    Są delikatne, lekkie przeciążenie i sie połamie, jak bedziesz na
    składzie to zobacz te kanalizacyjne :)

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2021-07-12 23:41:54
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Chcę zrobić zwijak do foli - szerokość wałka 5m.
    > Konstrukcja wsporników, łożyska, korba już jest. Męczę się z
    > "budżetowym" wałkiem zwijacza.
    > W pierwszym podejściu kupiłem najtańszą rynnę fi70mm/6m i do środka
    > włożyłem łatę drewnianą.
    > Zwijak działał 2 dni - później wałek coraz bardziej się uginał i nie
    > da się już tego używać.
    > Ktoś ma pomysł z czego zrobić ten wałek aby wyszedł taniej niż za
    > 200-300 zł i był sztywny przy tej długości?
    > Fabryczny zwijak to 600-900 zł. Na razie wydałem 50 zł na rynnę.
    >
    > TG

    Obawiam się, że wydasz 2 razy tyle jak za oryginalny wałek i ciągle
    będziesz niezadowolony.

    Do tej pory kupiłeś rynnę i łatę.

    Kupisz kolejną rynnę i nie wiadomo jak długo będzie działać.

    Wałek o długości 5m to dość trudny temat, ponieważ aby uzyskać
    odpowiednią sztywność to nie może on być wykonany jako zwykłą rura z
    tworzywa sztucznego, ani też zwykłą rura z cienkiej blachy.

    Tajemnicą takiego wałka jest wewnętrzne usztywnienie (ożebrowanie), Bez
    tego usztywnienia rury będą się uginały pod własnym ciężarem i  to
    nieważne z czego będą wykonane.

    Wszelkie rury z tworzyw sztucznych PE, PP, PVC (rury kanalizacyjne,
    hydrauliczne czy rynny, bez dodatkowego usztywnienia będą się uginały.

    Być może rynny stalowe lub z alucynku wypełnione np. pianką PUR. Ale
    takie rury mają szwy na zakładkę io nie wiem czy te szwy wytrzymają
    ciśnienie pianki PUR.

    Wypełnianie rur plastikowych pianką PUR nic nie da, ponieważ pianka jest
    elastyczna i tworzywo sztuczne też jest elastyczne.

    Wałek do takiej zwijarki powinien mieć ścianki wewnątrz rury ułożone
    promieniście od osi obrotu. Może wykonany takie usztywnienie z
    ćwierćwałków aluminiowych lub złożyć z 6 profili trójkątnych?

    Może po prostu skleić ze sobą lub znitować 4 kątowniki aluminiowe tak,
    aby utworzyć krzyż. Ten krzyż wkleić w cienkościenną rurę aluminiową lub
    w rurę kanalizacyjną i resztę przestrzeni wypełnić pianką PUR.
    Najdłuższe rury kanalizacyjne wykonuje się o długościach 6m.

    Można by też było wykonać wzmocnienie z zaginanych pasków cienkiej
    blachy. Po zagięciu blacha taka tworzyłaby kątownik o kącie np. 45stopni.

    Osiem takich kątowników można by było złożyć aby utworzyć w przekroju
    gwiazdę ośmioramienną. blachy te można by było pokleić klejem
    uniwersalnym oraz pospinać szczypcami do spinania profili gips-kartonu.
    Problemem będzie jednak znalezienie tak długich 5m pasków blachy oraz
    tak długiej giętarki.

    Koszt wykonania 200-300zł wydaje mi się zanadto zaniżony.

    Osobiście nie kombinowałbym tylko kupiłbym oryginalny wałek. Wątpię,
    abyś to wykonał we własnym zakresie taniej.

  • 13. Data: 2021-07-13 08:56:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-07-12 o 10:04, Kris pisze:

    > Rura "gazowa" ta żołta. Akurat 12 m u mnie leży i przeszkadza przy koszeniu.;)
    > "Tyran 2/2 pas 1075" na niej napisali
    W dniu 2021-07-13 o 00:35, Kris pisze:

    Dlaczego po raz kolejny jesteś chamski?
    Dlaczego po raz kolejny kłamiesz?

  • 14. Data: 2021-07-13 08:57:03
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

  • 15. Data: 2021-07-13 08:57:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

  • 16. Data: 2021-07-13 08:57:12
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

  • 17. Data: 2021-07-13 10:57:15
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2021 o 23:41 Uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

    > Do tej pory kupiłeś rynnę i łatę.
    >
    > Kupisz kolejną rynnę i nie wiadomo jak długo będzie działać.

    Łatę miałem (zostały mi po budowie wiaty). Przez kilka tygodni nawijałem
    na łatę folię "ręcznie".

    Mam też sporo prętów żebrowanych fi12 o długości 4m.
    Jadę dzisiaj na złom i do składu budowlanego. Pomacam na żywo jakieś rury
    i ocenię czy jest szansa na powodzenie.
    Myślę jeszcze nad rurą 2cale ze złomu z dospawanymi żebrami z prętów
    zbrojeniowych.
    Ta folia nawet z kroplami wody nie waży więcej niż 5kg (sucha to nieco
    ponad 1kg). Nie spodziewałem się takich problemów - ale jak piszesz te 5m
    rury robi swoje, gdy się ugina i folia "trochę ciągnie", bo leży na wodzie
    - to nie da się tego praktycznie nawijać korbą.

    > Koszt wykonania 200-300zł wydaje mi się zanadto zaniżony.
    Jeśli wyjdzie drożej to nie ma sensu się w to babrać i trzeba kupić
    gotowca.

    > Osobiście nie kombinowałbym tylko kupiłbym oryginalny wałek.

    pewnie tak się skończy. Myślałem, że urwę z 500 zł...

    TG

  • 18. Data: 2021-07-14 18:01:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2021 o 09:56 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

> [...]
    > 200-300 zł i był sztywny przy tej długości?
    > Fabryczny zwijak to 600-900 zł. Na razie wydałem 50 zł na rynnę.

    Ostatecznie kupiłem na złomie (wymieniłem za starą siatkę ogrodzeniową,
    jeszcze parę złotych dostałem) stare słupki ogrodzeniowe z rury
    (grubościennej) 2". Pospawałem 4 kawałki i ugięcie w najgorszym miejscu
    przy swobodnym podparciu jest około 1,5 cm co dla mnie jest rewelacyjnym
    wynikiem. Trochę było zabawy na słońcu (jest ponad 35 st.) z prostowaniem
    sztangi przed położeniem pełnego spawu na spoinach, ale zwijak gotowy i
    działa bardzo dobrze.

    TG

  • 19. Data: 2021-07-14 20:49:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 14 lipca 2021 o 18:01:55 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > wynikiem. Trochę było zabawy na słońcu (jest ponad 35 st.) z prostowaniem
    > sztangi przed położeniem pełnego spawu na spoinach, ale zwijak gotowy i

    Teraz powinien nastąpić wykład uzyszkodnika zaczynający się od tego że jeśli nie masz
    ważnych albo ten co spawał nie ma ważnych uprawnień spawalniczych to zrobiliście to
    całkowicie nielegalni i jest to zagrożone jakąś kara. Omówić również powinien błędy
    jakie popełniles przy spawaniu. On na tym się zna jak nikt bo wiele razy nadzorował
    takie prace.

  • 20. Data: 2021-07-14 20:55:43
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2021 o 20:49 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Teraz powinien nastąpić wykład uzyszkodnika zaczynający się od tego że
    > jeśli nie masz ważnych albo ten co spawał nie ma ważnych uprawnień
    > spawalniczych

    Mam, zrobiłem ze dwa lata temu razem z f-gazami :-)

    TG