    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zbieranie deszczówki
    Date: Wed, 30 Sep 2015 23:06:56 +0200

    W dniu 2015-09-30 o 19:22, t...@o...pl pisze:
    > Witam ponownie forumowiczów :-)
    >
    > Chciałem się pochwalić, że podłączyłem dom do kanalizacji miejskiej.
    >
    > Pozostało więc szambo trzykomorowe 7m3, które Wydział Ochrony Środowiska pierwotnie
    kazał zasypać. Napisałem więc pismo z uzasadnieniem że w celach proekologicznych będę
    w nim gromadził deszczówkę. Zgodzili się.
    > Zabrałem się więc do roboty. Po ostatnim opróżnieniu szambiarką, oczyściłem je
    gruntownie myjką ciśnieniową, resztki zmytego syfu przepompowałem pompą do studzienki
    kanalizacyjnej. Zabieg mycia powtarzałem kilkakrotnie aż ściany były pozbawione syfu.
    Wnętrze pomalowałem wapnem i pierwszą komorę podłączyłem do głównej nitki spustowej z
    rynien, która akurat parę metrów dalej przebiega w stronę lasu.
    > W pierwszej komorze na dnie zrobiłem grube na 50cm żwirowe złoże do odfiltrowania
    śmieci jakie niesie woda z dachu. Komora z filtrem żwirowym połączona została z drugą
    komorą syfonem z rury PCV50mm. Woda zasysana jest spod złoża żwirowego rurą schowaną
    pod bardzo drobną siatką która zabezpiecza przed zasysaniem żwiru. Komory druga i
    trzecia są połączone prostymi przepustami tak że stanowią w zasadzie jedną przestrzeń
    o swobodnym przepływie.
    > Rura ssawna hydroforu z filtrem wiskozowym zanurzona jest w trzeciej komorze.

    Gdyby nie to, ze zostalo Ci szambo, to zdecydowanie lepiej wywiercic
    studnie.

    Pozdro.. TK