  • Data: 2017-05-16 21:28:20
    Temat: Re: Zdalne sterowanie domem
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 16-May-17 20:12, KIKI wrote:
    > Mają. Mam ich kilka i przynajmniej nie jestem zależny od producentów
    > dedykowanych systemów automatyki domowej. W skrócie jak kupisz gotowy
    > cały system to na każdą zmianę musisz wołać odpłatnie serwis. Czasem
    > gotowe systemy to jakieś usługi w chmurze gdzie tracusz prywatność i
    > kontrolę.
    > A te sterowniki są dedykowane sterowniki PLC. Jedne z niewielu rzeczy z
    > czego jestem zadowolony.

    Popatrz sobie na OpenHAB (www.openhab.org) i go ewentualnie wdróż to
    będziesz jeszcze bardziej zadowolony bo system nie jest ograniczony
    przez konieczność programowania w "drabinkach". W OpenHAB masz
    zintegrowany jakiś pierdyliard urządzeń (w tym protokoły generyczne typu
    MODBUS) a jak czegoś Ci brakuje to zawsze można dopisać swój binding.

    Jakiś czas temu dawałem link do przykładowej implementacji
    funkcjonalności polegającej na wizualizacji na mapie miejsc w których
    pies postawił "klocka" ;-)

    Podejrzewam, ze na PLC byłoby raczej trudno to "wyklikać".

    Nie należy się obawiać javy - ostatnio jak musiałem zrestarować system
    bo dołożyłem nowe urządzenia to uptime byl na poziomie 300 dni (w tym
    czasie było kilka przerw w dostawie energii elektrycznej - system
    spokojnie przeżył na zasilaczu buforowym z 18Ah akumulatorem).

    Piotrek