  • 11. Data: 2022-08-22 17:18:09
    Temat: Re: Że jak woda kapie, to lepiej
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 22 August 2022 at 17:00:17 UTC+2, heby wrote:
> [...]

    nie klam
    za świadome zakażenie mieszkanców bakteriami legionelizy dostaje się w Hameryce
    dożywocie
    bo to śmiertelna choroba pluc, uznana za terroryzm.

    A za narażenie na zarażenie legionelizą, milion dolarów odszkodowania

    Tam się nie pierdziela tylko biologicznego terrorystę od razu skują i do więzienia.

    Podczas zjazdu legionistów w hotelu z klimatyzacją
    wszyscy zostali zamordowani bakterią legionelizy, wprowadzoną do systemu klimatyzacji
    hotelu

    Jeżeli nie chcesz zostac uznany za biologicznego terrorystę
    to natychmiast zaprzestań rozpowszechniania fałszu

    Miliony kierowców samochodów z klima chorują na zapalenie płuc
    gdy węzyk odprowadzający skraplającą się parę wodną z parownika,
    ulegnie zatkaniu, lub jest niszczelny
    i ta skażona woda paruje w samochodzie i codziennie jest wdychana z bakteriami
    legionelizy i innymi beztlenowymi przez kierowcę

  • 12. Data: 2022-08-22 17:55:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 22 sierpnia 2022 o 13:51:20 UTC+2 Adam napisał(a):
    > Witajcie.
    >
    > Proszę o weryfikację:
    > Facet od klimatyzacji gadał jednej osobie w rodzinie (przed potencjalną
    > instalacją splita), że jeżeli poprowadzi wodę ze skroplin z jednostki
    > wewnętrznej tak, że ta woda skapuje na radiator jednostki zewnętrzenj, to
    > "bardzo" poprawia to skuteczność (wydajność?) całego układu klimatyzacji.
    >
    > Mnie się wydaje, że gdyby był stały natrysk mgiełki wodnej, to może tak.
    > Czy taka kropelka raz na jakiś czas daje przeliczalny efekt?
    >
    > Mówimy o splicie ok. 3,5kW mocy chłodzenia.

    Dość oczywiste jest że tutaj nie chodzi o podniesienie sprawności klimy bo te krople
    jakoś znacząco na wysokość rachunków nie wpłyną.
    Po prostu fachowcowi łatwiej jest zamontować tak jak napisałeś i dla inwestora też to
    może być lepsza opcja bo nie trzeba osobnej rurki gdzieś tam prowadzić (czasami mało
    estetycznie po ścianach) do odprowadzenia skroplin.
    Ale diabeł tkwi w szczegółach i wszędzie indywidualnie różnie to może być

  • 13. Data: 2022-08-22 17:58:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 22 sierpnia 2022 o 17:55:24 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    mało estetycznie po ścianach) do odprowadzenia skroplin.
    > Ale diabeł tkwi w szczegółach i wszędzie indywidualnie różnie to może być

    Ja mając wybór wyprowadzenie skroplin krótką ścieżką na radiator jednostki
    zewnętrznej vs odprowadzania skroplin jakąś dodatkową rurką kilka czasami kilkanaście
    m dalej wybrałbym to pierwsze rozwiązanie jednostce wewnętrznej nie zaszkodzi a
    estetycznie i montażowo często prościej.

  • 14. Data: 2022-08-22 18:01:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 22 sierpnia 2022 o 17:58:27 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    m dalej wybrałbym to pierwsze rozwiązanie jednostce wewnętrznej nie zaszkodzi a
    estetycznie i montażowo często prościej.

    No i bardzo prawdopodobne że unikasz wtedy jednego awaryjnego elementu- pompki do
    skroplin.
    Nie dość że to się potrafi popsuć to jeszcze straszne głośne jest

  • 15. Data: 2022-08-22 18:09:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/08/2022 17:18, a a wrote:
    > Jeżeli nie chcesz zostac uznany za biologicznego terrorystę
    > to natychmiast zaprzestań rozpowszechniania fałszu

    Walisz pustym łbem w mur faktów. Od wielu miesięcy. Nie znudziło Ci się
    jeszcze? Procuent klim zaokiennych ,w stanach, stosuje fabrycznie
    wyprowadzanie wody na radiator zewnątrzny. Finito.

    > Miliony kierowców samochodów z klima chorują na zapalenie płuc

    Możesz zamiast walić głową w mur, przytoczyć jakąs statystykę, która
    mówi o tych milionach.

  • 16. Data: 2022-08-22 18:29:01
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 22 August 2022 at 18:09:20 UTC+2, heby wrote:
> [...]
    i przestac pierdzielic o Hameryce
    to goowno wiesz i goowno widziałeś
    i ludzi wprowadzasz w bład

    Legionella (Legionnaires' Disease and Pontiac Fever)

    CDC
    Legionella Home
    Resources

    Facebook Twitter LinkedIn Syndicate

    Guidelines, Standards, and Laws
    On This Page

    Standard
    General Guidelines
    Healthcare-specific Guidelines and Requirements
    Laws
    Literature Reviews

    Standard

    Legionellosis: Risk management for building water systems. ANSI/ASHRAE standard
    188-2018. Atlanta, GA: ASHRAE; 2018.

    General Guidelines

    Centers for Disease Control and Prevention. Preventing occupational exposure to
    Legionella. National Institute for Occupational Safety and Health, DHHS (NIOSH)
    Publication No. 2019-131.
    Managing the risk of legionellosis associated with building water systems. ASHRAE
    Guideline 12-2020. Atlanta, GA: ASHRAE; 2020.
    Cooling Technology Institute. Legionellosis guideline: Best practices for control
    of Legionella. 2008
    Cooling Technology Institute, 2020. Guideline (GDL) 159 - Practices to Reduce the
    Risk of Legionellosis from Evaporative Heat Rejection Equipment Systems. 2020.
    Centers for Disease Control and Prevention. Model aquatic health code.
    Centers for Disease Control and Prevention. Disinfection of hot tubs that Contain
    Legionella.
    Centers for Disease Control and Prevention. Guidance for Reopening Buildings
    After Prolonged Shutdown or Reduced Operation.

    Cover of toolkit about developing a Legionella water management program

    Get practical guidance on how to implement these guidelines and standard.
    Healthcare-specific Guidelines and Requirements

    Department of Veterans Affairs. Prevention of healthcare-associated Legionella
    disease and scald injury from water systems. VHA Directive 1061. 2021.
    Centers for Medicare & Medicaid Services. Requirement to reduce Legionella risk
    in healthcare facility water systems to prevent cases and outbreaks of Legionnaires'
    disease [4 pages]. 2017.
    Centers for Disease Control and Prevention. Guidelines for environmental
    infection control in health-care facilities: Recommendations of CDC and the
    Healthcare Infection Control Practices Advisory Committee. MMWR. 2003;52(RR-10):1-42.
    Centers for Disease Control and Prevention. Guidelines for preventing
    health-care-associated pneumonia, 2003: Recommendations of CDC and the Healthcare
    Infection Control Practices Advisory Committee. MMWR. 2004;53(RR-3):1-36.
    Centers for Disease Control and Prevention. Guidelines for infection control in
    dental health-care settings, 2003. MMWR. 2003;52(RR-17).
    Infectious Diseases Society of America/American Thoracic Society. Diagnosis and
    Treatment of Adults with Community-acquired Pneumonia, 2019.
    Infectious Diseases Society of America/American Thoracic Society. Management of
    adults with hospital-acquired and ventilator-associated pneumonia: Clinical practice
    guidelines, 2016.

    Laws

    Environmental Protection Agency. Safe drinking water act.
    Environmental Protection Agency. Federal insecticide, fungicide, and rodenticide
    act.

    Literature Reviews

    Environmental Protection Agency. Technologies for Legionella Control in Premise
    Plumbing [139 pages, 1.67 MB]

    Top of Page
    Page last reviewed: March 25, 2021
    Content source: National Center for Immunization and Respiratory Diseases, Division
    of Bacterial Diseases

  • 17. Data: 2022-08-22 18:37:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/08/2022 18:29, a a wrote:
    > i przestac pierdzielic o Hameryce
    > to goowno wiesz i goowno widziałeś
    > i ludzi wprowadzasz w bład

    Jesteś jednak imbecylem patentowym.

    Jak tam pompy ciepła na peltierach? Miały już być gotowe.

  • 18. Data: 2022-08-22 20:41:44
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 22 August 2022 at 18:37:15 UTC+2, heby wrote:

    > Jak tam pompy ciepła na peltierach? Miały już być gotowe.
    jestes gópi jak but z lewej nogi

    w prawie patentowym siedzialem lata
    i na Uniwersytecie w Nowym Jorku pracowalem w projekcie peer-2-patent
    i ocenialem patentowalnośc najnowszyszych aplikacji patentowych Microsoftu i innych
    hamerykanskich korporacji

    potem pracowałem dla brytyjskiego i australijskiego urzedu patentowego , bo gdy
    nadszedł Obama Barack to się za głowę wziął, że taki syf w urzędzie patentowym w
    Hameryce, że wszyscy pracowali na papierowych fiszkach w Arlington

    a obrazki patentów byly gromadzone w formacie tiff

    Peltier Heat Pipe technology ma nieskonczenie wielką wartośc i w Europie nie ma
    takiej kasy
    aby ktoś mógl ten rynek przejąć

    Jedynie Chiny moga ten rynek zmonopolizowac i są zainteresowani,
    a wtedy wszystkie przestarzałe pompy ciepła na złom, stare lodowki, zamrażarki na
    zlom.

    Bo idzie nowe
    Tylko lodówki Peltiera, zamrażarki Peltiera, pompy ciepla Peltieratakie jak na stacji
    kosmicznej.

    Bez spręzarki, bez infradźwięków, bez wibracji, bez syfu, zwanego czynnikiem
    chłodzącym

    Wielu sie zgłasza, ale to sami gołodupce

    Porozmawiam w Brókselce, jak znajdą duży budzet, to im sprzedam technologię za 1 euro

    Niech Europa nie tonie
    bo euro już tansze od dolara
    i zaraz się zacznie jazda w dół
    i recesja i wielkie bezrobocie

  • 19. Data: 2022-08-22 20:46:23
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/08/2022 20:41, a a wrote:
> [...]
    > i ocenialem patentowalnośc najnowszyszych aplikacji patentowych Microsoftu i innych

    Zupełnie jak Expert, co to dostał kiedyś autorespondera od google i
    chwile potem rozgłaszał, jak to go zatrudnili w googlu i co on im nie
    sprzedał.

    > potem pracowałem dla brytyjskiego i australijskiego urzedu patentowego

    Kariera jake u Einsteina. Co tam jak u niego, większa!

    > Bez spręzarki, bez infradźwięków, bez wibracji, bez syfu, zwanego czynnikiem
    chłodzącym

    I bez wydajności. Ale to drobiazg. Jak ktoś pracował w patentach, to
    takie detale są bez znaczenia. Liczy się pomysł.

    > Wielu sie zgłasza, ale to sami gołodupce

    Czy miewają formę fizyczną, czy tylko jako sny?

    > i recesja i wielkie bezrobocie

    I tu wchodzi następny świr "a a" z technologią marynowanych peltierów do
    grzania lodówek.

    URATOWANI!

  • 20. Data: 2022-08-22 20:52:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-08-22 o 18:01, Kris pisze:
> [...]
    skroplin.
    > Nie dość że to się potrafi popsuć to jeszcze straszne głośne jest

    W opisywanym przeze mnie przypadku jest to dom prywatny.

    Jednostkę wewnętrzną wymyśliłem powiesić w okolicy rogu pokoju, po
    przekątnej od rogu, gdzie są drzwi.

    | .
    r r r f .
    f z .
    --+-DDD---------+
    | |
    | |
    --+-----ooooo---+

    Może się rysunek nie połamie.

    Góra - północ
    f - drzwi na balkon
    balkon zaznaczony kropkami
    r - korytarz, środek domu
    D - drzwi do pokoju
    o - okna w pokoju (wschód oraz południe)
    k - przewidywane miejsce montażu jednostki wewnętrznej

    Zw względu na okna z obu stron jednostki wewnętrznej, nie ma jak puścić
    rurki wodnej do jednostki zewnętrznej bez pompki. Czyli (aby chlapać
    wodą) albo jednostka zewnętrzna wisi naprzeciwko wewnętrznej, albo
    zewnętrzną trzeba by dawać piętro niżej, co jest raczej niemożliwe.
    Stąd powiem im, aby wodę puścili osobno, a jednostka zewnętrzna pójdzie
    w "dziurę" za drzwiami balkonowymi f.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam