    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 28 Aug 2021 08:33:14 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Zestaw do monitoringu
    From: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 28 August 2021 at 11:22:11 UTC+2, WS wrote:
> [...]
    zlodzieja zlapiesz. Nie, nie zlapiesz. Nikt nie zlapie na miejscu. Statystyka to
    jakies max 5% zlapanych na goracym uczynku i obstawiam ze wiekszosc z tego to albo
    jacys nacpani czy inne pijaki ktorym sie uda przestepstwo dowalic. Zlodzieja nikt nie
    goni.

    Nikt po nocy za zlodziejami gonic nie bedzie.
    > e...chyba zupełnie rozumiesz o czym usiłuję przekazać...
    > Nie twierdzę, że kamera nie pomoże złapać złodzieja, tylko, że
    poszkodowany/okradziony raczej nic nie zyska na tym, może poza satysfakcją...
    > Wg mnie chcą zainwestować xxxx PLN w "zabezpieczenie antykradzieżowe" kamery
    nagrywające do archiwum są raczej na końcu listy sensownych inwestycji...
    > Należy zacząć od alarmów, powiadamiania, wzmocnienia zabezpieczeń itp, co
    spowalnia/utrudnia wejście do budynku lub wręcz złodziej zrezygnuje, ktoś go
    spłoszy... jeśli jest się jednym z kilkuset niewyróżniających się niczym mieszkańców
    (czyli przypadkowym celem) to raczej nie przyjdą kolejny raz, tylko obrobią kogoś
    innego :(
    > Jak już się włamią i coś ukradną to należy się pogodzić ze stratą, szanse na
    odzyskanie są już znikome. Czyli pozostaje zapobiegać...
    Zamiast filozofować, należy kupić jedna kamere wifi za 100zł lub solarną wifi za
    200zł (sama się ładuje), a smaretfona zamienić apką w rejestrator i aobaczyc jak to
    działa.

    Potem można kupić zestaw u Chinczyka w Polsce za 350 zł (rejestrator + 4 kamery wifi)
    i znów sprawdzić w praktyce)
    Konwersacje w internecie nic nie dają bo liczy się życie w realu.

    Można zastosować starszego peceta jako rejestrator i 8 kamer usb
    to tanie rozwiązanie, a tanie kamerki usb rejestruja dźwięk i video i mają oświetlacz
    IR, czyli w ciemności coś widać.

    Lepszy jeden test w realu niż przeczytanie książki nt. monitoringu video.

    Kilka lat temu smartfony supportowały 3G video i kamerą i rejestratorem był smartfon
    i to na dowolną odległość, ale te opcję wyłączono.

    Bez konfiguracji koledze włączyłem monitoring sklepu 3G i dzwonił na telefon w
    sklepie i oglądał ile osób czeka przed sklepem, gdy wychodził na przerwę obiadową.