    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 31 Aug 2021 09:15:45 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Zestaw do monitoringu
    From: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 30 sierpnia 2021 o 17:06:59 UTC-5 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    szukać zestawu z POE ale tu cena idzie mocno w góre...

    > Mam pytanie, jaką izolację elektryczną stosujesz dla Ethernetu, POE, PD, PSE.
    > Kamerka po splitterze POE chyba nie rozróżnia, czy jest zasilana przez Ethernet czy
    bezpośrednio z zasilacza.
    > W jednym budynku jest jedno zero, kamerki mają obudowy częściej plastikowe, ale
    elementy metalowe są, czy adaptery POE mają separację elektryczna i galwaniczną ?

    U mnie nie mam nic.
    Znaczy sie ethernet jakas tam izolacje ma i ekran ale u mnie nie podlaczone do
    niczego.
    Kamerki zasilane z zasilaczy gniazdkowych, prad dociagniety kablem zwyklym.
    Calosc zmontowana tak zeby woda nie podciekala. Kamerki pod dachem.

    > Czy kabel Ethernet ekranowany i dodatkowo uziemiony, gdy prowadzony na zewnątrz
    budynku ?

    Zalezy czy ci po tym sie woda leje i czy spotkasz kogos kto sie czepia.
    Jak chcesz dobrze, wsadz w peszel albo rurke metalowa. Rurka to trwalosc na prawie
    wieki. I masz mozliwosc uziemic.

    > Dawno, dawno temu miałem modem w pececie, Internet z telekomunikacji i linia była
    napowietrzna i podczas burzy było wyładowanie w słup i w pececie się tylko żaświeciło
    i modem się wypalił na wejściu, ale dał się naprawić (to były czasy, że modemy się
    naprawiało).

    Dobre spostrzezenie. U mnie od dawna nic sie nie upalilo. Ale jak mieszkasz w
    pechowym terenie to moze byc warto ekranowac i uziemiac.

    > Firmy sprzedają kamery do monitoringu ruchu na drogach i po burzy ich nie
    wymieniają, czyli pewnie jest standard i system zabezpieczeń i separacja elektryczna,
    a może i uziemianie.
    > Jest norma, ale interesuje mnie jak to się wykonuje w praktyce, aby kamery
    pracowały wiele lat bez awarii.

    Jak masz szczescie to bez niczego beda dobrze dzialac. A jak masz pecha i pioruny
    wala w poblizu to i 50cm kabla poza metalowa rurka ci switcha upali.