    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zestaw do monitoringu
    Date: Fri, 03 Sep 2021 08:51:57 +0200

    On Thu, 2 Sep 2021 10:49:04 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie, uzasadnienia to wiele innych rzeczy.

    Nie, te inne rzeczy jak np. zoom ustaliliśmy, że nie potrzebujesz.
    Nikt nie jest idealny i mogę to w zasadzie uznać, widać nigdy nie
    miałeś porządnej kamery pantilt z optycznym zoomem, stąd taka opinia.
    Ja miałem zwykłe kamery, zamieniłem je na pantilt i w życiu już nie
    użyję zwykłej.
    Każdy zakłada monitoring po to by w sytuacji gdy jest potrzeba można
    było zidentyfikować sprawcę. To jest oczywista oczywistość i
    zaklinanie, że ma się monitoring m.in. po to by podglądać czy był
    listonosz czy nie jest śmieszne. Listonosza się monitoruje
    sygnalizatorem w skrzynce, który wysyła smsa jak dostarczy przesyłkę
    do skrzynki. Ja nie potrzebuje widzieć listonosza, potrzebuje tylko
    wiedzieć czy coś wrzucono do skrzynki.
    A wracając do spełnienia funkcji monitoringu. Monitoring
    satysfakcjonje gdy uda się ustalić sprawcę, a informacja o tym czy
    sprawcę udało się ukarać jest *kluczowa*. Bo jeśli sprawca uniknął
    odpowiedzialności to suweren uzna, że praktycznie monitoring mija
    się z w/w celem, no chyba że uznajemy samosąd. Wtedy jak najbardziej.

    Oczywiście są też poboczne potrzeby jak podglądanie sąsiadki czy
    analiza awantury kto kogo pierwszy zaczął gryźć. Ale to margines,
    każdy tak naprawdę chce w końcu nagrać złodzieja i mu udowodnić.

    > Uzasadnia to, że zoom nie jest konieczny do nagrania czyjejś twarzy

    A jednak.

    > Podsumowując: zoom jest zbędny, w moim wypadku, i epwnie w
    > przypadku
    > wielu innych osób z monitoringiem na domu. Jego funckje przejmuje
    > wysoka
    > rozdzielczość i bitrate.

    Żadna rozdzielczość i bitrate nie zastąpi 25x optycznego zooma i
    kadrowanie z użyciem pantilt.

    --
    Marek