    From: "g." <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zgłoszenie pozwolenia na budowe itp
    Date: Fri, 29 Jun 2012 07:51:14 +0200

    news:jsf12p$e57$1@inews.gazeta.pl...

    > no to się będziesz musiał zdecydować... albo budujesz domek na sprzedaż i
    > zakładasz działalność w zakresie produkcji takichże, albo budujesz domek,
    > który jest TWOJĄ własnością i potem go sprzedajesz, ale w tym przypadku
    > musisz spełnić wymogi jak każdy inny budujący sobie altanę na działce...
    > no są jeszcze możliwości obejścia (legalne), na wstępie podpisujesz umowę
    > o dzieło, w której podejmujesz sie zbudowania takiegoż domku, ale
    > zleceniobiorcą może być tylko firma, bo inaczej to usługi dla ludności i
    > DG...
> [...]

    Nic nie musisz zgłaszać.
    Żadnych usług, działalności gospodarczej, umów, etc.,
    W takich sprawach sądy cywilne i administracyjne wydały już wiele wyroków na
    najwyższych szczeblach.
    We wszystkich (wyrokach) daje się zauważyć, że co jest czym należy do
    decyzji właściciela.
    W tym przypadku jeśli coś nie jest bezwzględnie wyraźnie zdefiniowane w
    określonej ustawie to jest nidookreslone i definiowane w zasadzie swobodnie
    przez zainteresowanego.
    Obiekt związany z gruntem nietrwale, z przeznaczeniem na zbycie nie jest /
    nie może być w zainteresowaniu prawa budowlanego.
    Ale UNB poprzez swoich agentów w terenie (zazdrosny sąsiad) jest wścibski i
    nadzwyczaj dobrze poinformowany.
    Jeśli taki obiekt będzie przez Ciebie użytkowany to nie wyczerpuje definicji
    wyłączającej go spod prawa budowlanego.
    Tak jak wyżej pisałem sprawa przeznaczenia może się zmieniać swobodnie wedle
    życzenia właściciela.

    Moim ew. adwersarzom podam przykład.
    Spotkałem się z wpisem w dowodzie rejestracyjnym Audi A7 w którym była
    zamontowana kaseta na pieniądze. Tym samym to Audi stało się pojazdem
    specjalistycznym typu bankowóz (tak było napisane w dowodzie
    rejestracyjnym!!!). Ci co prowadzą DG wiedzą co to znaczy.
    Inny przykład to nabycie takiego auta z przeznaczeniem na wynajem.
    Owo przeznaczenie wg ustawy jest kluczowe. Daje prawo do odliczania całego
    VAT'u od wartości auta i od paliwa.
    Owo A7 (przepraszam, bankowóz) wg właściciela było przeznaczone do
    przewożenia pieniędzy i innych ważnych dokumentów pomiędzy oddziałami firmy.

    W przypadku wątpliwości prawo dopuszcza zadanie pytania w kompetentnym
    urzędzie.
    Piszemy wniosek do właściwego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego z prośbą o
    wyjaśnienie przepisu prawa. We wniosku jest wymagane zawarcie swojego
    stanowiska.
    Mniej więcej tak:
    Czy budynek/obiekt nietrwale związany z gruntem (nawet umieszczony na/ponad
    płycie betonowej) podlega przepisom prawa budowlanego?
    Moim zdanie nie bo .....
    UNB odpowiada urzędowo w urzędowym terminie z pouczeniem, że można się od
    tego odwołać do wyższej instancji.

    pzdr WG