    From: "s_13" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zgłoszenie pozwolenia na budowe itp
    Date: Fri, 29 Jun 2012 13:45:37 +0200

    > Nic nie musisz zgłaszać.
    > Żadnych usług, działalności gospodarczej, umów, etc.,
    > W takich sprawach sądy cywilne i administracyjne wydały już wiele wyroków
    > na najwyższych szczeblach.
    > We wszystkich (wyrokach) daje się zauważyć, że co jest czym należy do
    > decyzji właściciela.

    tak, to tylko w erze... pokaz mi te wykładnie sądów, bo ja spotkałem się
    tylko z takimi w odwrotną stronę...
    w każdej chwili może się zgłosić do ciebie Urząd Skarbowy i poprosić o
    wyjaśnienia w sprawie prowadzonych przez ciebie usług, czyli budowy domków w
    celu odsprzedaży... jeśli w momencie rozpoczęcia budowy takiego domku
    nosiłeś się z takim zamiarem, to prowadzisz niezarejestrowaną działalność
    gospodarczą, możesz sobie uprawiać pietruszkę w ogródku w celu późniejszej
    sprzedaży, ale domek raczej nie przejdzie... a jeśli budujesz sobie, a potem
    postanawiasz sprzedać, to podlegasz prawu budowlanemu (co nie wyłącza cie
    spod przepisów o DG i podatku dochodowym)...

    > W tym przypadku jeśli coś nie jest bezwzględnie wyraźnie zdefiniowane w
    > określonej ustawie to jest nidookreslone i definiowane w zasadzie
    > swobodnie przez zainteresowanego.

    raczej stosownego urzędu... oczywiście możesz mieć swoją interpretację, ale
    urząd może mieć inne zdanie...

    > Obiekt związany z gruntem nietrwale, z przeznaczeniem na zbycie nie jest /
    > nie może być w zainteresowaniu prawa budowlanego.

    ale już w gestii przepisów o DG jak najbardziej...
    proponuje przestudiować ustawę o podatku dochodowym, która definiuje (ale
    również wyłącza wyjątki) działalność gospodarczą...
    a szczególnie:
    art.5a, pkt.6a, czyli co jest uznawane za DG (definicja ciągłości i
    zorganizowana była już przedmiotem interpretacji izb skarbowych, choć można
    uprawdopodobnić jednorazowość czynności, lecz urząd może mieć inne zdanie)
    art.5b, czyli co spełnić, żeby nie było DG (sam na tym jadę...)
    art.13, czyli jeśli nie DG, to co... (sam na tym jadę...)
    szczególnie art.13 pkt.8, czyli wspomniana przeze mnie umowa o dzieło z
    firmą zlecającą... (sam na tym jadę...)
    resume... jeden domek budowany w celu odsprzedaży może przejdzie, ale
    następny już na pewno nie...

    pozdrawiam
    s_13