  • 11. Data: 2012-08-02 10:34:08
    Temat: Re: Zmywarka-jak umyć jej "zęby"
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    news:21c6d446-ce00-48f7-902e-4ee785af80ed@googlegrou
    ps.com...

    >2. wymontuj dolne "śmigło" i cały dolny dekiel pod nim - nie potrzeba
    >żadnych narzędzi, bo wszystko demontuje się ręcznie i zobacz, >czy tam nie
    >siedzi źródło smrodu.

    Są zmywarki w których dolne sito wyciągasz bez demontowania czegokolwiek.

    >Co do octu, który tu koledzy radzili to on jest dobry do usuwania kamienia,
    >a na smród trzeba użyć środka alkalicznego o >własnościach dezynfekcyjnych.

    Stary zwyczaj naszych babć każe myć lodówki z odrobiną octu w celu
    wyeliminowania zapachów. Kiedyś pojechałem za granicę na miesiąc i
    zapomniałem o mięsku w zamrażalniku a wychodząc z domu wszystkie esy w
    rozdzielni w dół. Nie muszę mówić jaki odór był w lodówce. Po kilkukrotnym
    myciu nadal było czuć. W końcu mama mi podpowiedziała żeby umyć z octem.
    Pomogło.

    >Może być domestos a najlepsza jest soda kaustyczna.
    Też można spróbować, ale trzeba to zrobić naprawdę rozważnie i mieć pojęcie
    co i jak w naszej zmywarce. Chyba zdajesz sobie sprawę co robi z flakami
    (ludzkimi) soda kaustyczna.

    Marek

  • 12. Data: 2012-08-03 19:29:28
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    mam POŚ więc z chemią ostrożnie, ale zmywarkę czyszczę co jakiś czas...
    płynem do czyszczenia zmywarki :-)
    w moim egzemplarzu syf zbiera się w dolnej uszczelce drzwiczek, ona jest w
    środku pusta i gromadzi syf, nie wiem kto to wymyślił w ten sposób...

    pozdrawiam
    s_13