  • Data: 2020-12-06 21:43:52
    Temat: Re: Żywotność pompy ciepła
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06.12.2020 15:56, Lisciasty wrote:
    > Jakbyś się wysilił i przeczytał co było napisane to byś się dowiedział że
    > ma to związek z przepisami.

    Ja przeczytałem co napisałeś, ale to Ty manipulujesz faktami. Wspominasz
    o ustawie, ale już nie o tym że wymaga ona w zależności od ilości
    czynnika w urządzeniu. Dla starego czynnika R410A, jest tak jak napisał
    Tomasz trochę mniej niż 3kg. A ta wartość odpowiada PC o mocy ~15kW i
    wyższych. Monobloki to już w ogóle mają konieczność rejestracji dopiero
    od 20-kilku kW.

    To wartość daleka do typowej jaką montują detaliczni klienci - w tym
    osoby odzywające się na tej grupie.

    R32 mają te wartości jeszcze wyższe, pomijając to że ten czynnik jest
    bardziej wydajny więc w tym samym urządzeniu będzie go po prostu mniej
    (Tomasz nie wspomina o tym że jest on "lekko palny" więc od 2kg czy
    jakoś tak, potrzeba jest spełnienia dodatkowych wymagań p-poż dla
    pomieszczenia i urządzenia, ale ta wartość nadal odpowiada kilkunastu kW
    mocy PC).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz