  • Data: 2020-12-06 22:13:02
    Temat: Re: Żywotność pompy ciepła
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 6 grudnia 2020 o 13:04:18 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    trzydziestu latach włączała się, pracowała, robiła zimno. I ciągnęła 5 razy tyle
    prądu co jak była sztuka nówka. Silnik w przeciętnym tanim samochodzie zrobi w dobrej
    kondycji do dwustu tysięcy kilometrów. Jak by przyjąć że średnia prędkość wyjdzie
    20km/h to 10 tysięcy godzin wytrzyma i się będzie nadawał do remontu. 10 tysięcy
    godzin to mniej więcej rok.
    > Nie wiem czy Cię Zenek zrozumiałem. Ale to że sprawność z czasem o ileś
    > tam spadnie, to raczej wszyscy się domyślają. O PV też cały czas tutaj
    > przypominają że ten czas gwarancji 15-20 lat to z zachowaniem ~80%
    > sprawności.
    >
    > A jeżeli chodziło Ci o to że przecież sprężarka pracuje z jakimiś
    > obrotami i pracująca na maksymalnych obrotach wytrzyma krócej niż ta
    > mniej wysilona, to tak. Ale mogę Ci napisać, że jak pompa moduluje to
    > (przynajmniej u mnie) większość z tego czasu chodzi ona na najniższych
> [...]
    Każda sprężarka z wyjątkiem membranowych na niskich obrotach ma niską sprawność.
    Przyczyną jest strumień wsteczny.