  • Data: 2019-09-05 13:13:28
    Temat: Re: adaptacja strychu, co z prądem?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 05.09.2019 11:18, ToMasz wrote:
    > w starym bloku jest strych, adaptuję go na bawialnie, mini siłownie.
    > (mam zgodę). czy na strychu (dach drewniany) mogę montować zwykłe oprawy
    > oświetleniowe diodowe, czy muszą być jakieś hermetyczne, albo na 12/24v?

    Co wymaga ustawa - jeżeli Cię to interesuje - to jedno, a drugie że
    wypada zachować zdrowy rozsądek i np. przewody pociągnąć w peszelu po
    belkach. Napięcie ja bym tak samo, dał zwykłe (chyba że to ma być
    świetlica dla dzieci) bo wyższe napięcie to mniejsze natężenie i grzanie
    okablowania. Bezpiecznik po drodze odpowiedni, żeby ewentualne zwarcie
    nie zaiskrzyło więcej niż potrzeba i wygląda że podstawy mamy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz