  • 1. Data: 2016-01-11 10:21:42
    Temat: alternatywa dla Buderusa
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Instalator do podłogówki zaproponował mi ten kocioł gazowy:
    kondensacyjny GB172-24T50V2 firmy Buderus (zasobnik c.w.u. 48l). Jest on
    dość drogi, bo kosztuje około 7500zł. Czy jest on warty tej ceny, czy to
    może przerost formy nad treścią i lepiej poszukać tańszego rozwiązania?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2016-01-11 10:10:09

  • 2. Data: 2016-01-11 19:07:47
    Temat: Re: alternatywa dla Buderusa
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.01.2016 o 10:21, Heraklit pisze:
> [...]
    > dość drogi, bo kosztuje około 7500zł. Czy jest on warty tej ceny, czy to
    > może przerost formy nad treścią i lepiej poszukać tańszego rozwiązania?
    spróbuj zagrać w szachy.
    załóż że jest wart swojej ceny, znaczy przewyzsza klasyczny kocioł turbo
    o ileśtam procent. więc ogrzewanie będzie tańsze. o ileśtam procent, ale
    nie tyle ile wynika z różnicy spawności tych pieców. trochę mniej. Czy
    to trochę mniej razy kilka lat życia pieca pokryje różnice w cenie? Ja
    płacę mało bo mniej niż 2 tyś za cały gaz. więc ile mogę oszczędzić? 5
    stów na rok? (w idealnych warunkach) To daje 5 tyś na 10 lat, więc w
    najlepszym z najlepszych wypadków wyjdę na zero. ale jakbym mógł
    kondensata kupić za 2.5 tyś, to bym kupił kondensata

    ToMasz

  • 3. Data: 2016-01-12 09:50:04
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Był sobie taki dzień: 11 styczeń (poniedziałek), gdy o godzinie 19:07
    *ToMasz* naskrobał(a):

    > To daje 5 tyś na 10 lat, więc w
    > najlepszym z najlepszych wypadków wyjdę na zero. ale jakbym mógł
    > kondensata kupić za 2.5 tyś, to bym kupił kondensata

    Może to głupie pytanie: czy do ogrzewania podłogowego musi być stosowany
    kocioł kondensacyjny?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2016-01-12 09:48:53

  • 4. Data: 2016-01-12 09:53:01
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Heraklit" napisał w wiadomości grup
    et...

    Był sobie taki dzień: 11 styczeń (poniedziałek), gdy o godzinie 19:07
    *ToMasz* naskrobał(a):

    >Może to głupie pytanie: czy do ogrzewania podłogowego musi być stosowany
    >kocioł kondensacyjny?

    Nie, to działa raczej w drugą stronę, jeśli kondensacyjny to lepiej żeby
    była podłogówka.

  • 5. Data: 2016-01-12 09:54:59
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-01-12 o 09:50, Heraklit pisze:
    > Był sobie taki dzień: 11 styczeń (poniedziałek), gdy o godzinie 19:07
    > *ToMasz* naskrobał(a):

    > Może to głupie pytanie: czy do ogrzewania podłogowego musi być stosowany
    > kocioł kondensacyjny?

    Nie musi. Jednak jeśli masz kocioł kondensacyjny to w dobrym tonie jest
    mieć też i podłogówkę.
    Dlaczego?
    Bo kondensacyjny ma wysoką sprawność tylko dla niskich temperatur a
    zwykłe grzejniki wymagają wyższych.

    Oczywiście piec niekondensacyjny też potrafi obsłużyć podłogówkę. Jemu
    bez różnicy do ilu stopni ma grzać.

    --
    MN

  • 6. Data: 2016-01-12 22:51:28
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.01.2016 o 09:50, Heraklit pisze:
    > Był sobie taki dzień: 11 styczeń (poniedziałek), gdy o godzinie 19:07
    > *ToMasz* naskrobał(a):

    > Może to głupie pytanie: czy do ogrzewania podłogowego musi być stosowany
    > kocioł kondensacyjny?

    moim zdaniem nie. ja płaciłem bardzo mało za gaz. miałem piec
    atmosferyczny i mocno przewymiarowane kaloryfery. piec działał na
    minimum, z wyjątkiem kiklku dni arktycznych (-20) mrozów.
    teraz mam podobny piec, (turbo) jeszcze bardziej przewymiarowane
    kaloryfery, i podłogówkę. podłoga ma mieć +20 stopni, grzać mają
    kaloryfery. tej zimy był jeden dzień, gdy piec przestawiłem z 40 na 50
    stopni. jakie ile zapłacę za rok grzania? dowiem się za parę miesięcy
    Pozdrawiam
    ToMasz

    PS z tą podłogówką i "kondensatem", chodzi o to aby piec nie zamienił
    Twojej podłogi w patelnie :) (no i sprawność)

  • 7. Data: 2016-01-13 12:27:53
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 12-01-16 o 22:51, ToMasz pisze:

> [...]
    >
    > PS z tą podłogówką i "kondensatem", chodzi o to aby piec nie zamienił
    > Twojej podłogi w patelnie :) (no i sprawność)
    Ja zdecydowanie nie lubię podłogówki (kwestie zdrowotnościowe, krążenie
    etc. przy czym zastrzegam,że nie interesuje mnie dyskusja na ten temat).
    Dobrane z rezerwą,przewymiarowane o 50% kaloryfery dają taki sam
    rezultat na kotle (niskie parametry ogrzewania,zimny powrót gwarantujący
    zjawisko kondensacji).
    W tym roku od początku sezonu (8.10.15) do tej pory średnie zużycie
    dobowe gazu na c.o.+ c.w.u. ok.4.2m3. Dom przedwojenny docieplony 10cm
    styro.Pow. 130m2.Kocioł Junkers Cerapur Smart 14-3 z automatyką
    pogodową. Zbornik c.w.u. dwupłaszczowy,nierdzewny Viessmann 100l.

  • 8. Data: 2016-01-13 13:08:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 13 stycznia 2016 12:27:57 UTC+1 użytkownik Dupek Żołędas napisał:

    > Dobrane z rezerwą,przewymiarowane o 50% kaloryfery dają taki sam
    > rezultat na kotle (niskie parametry ogrzewania,zimny powrót gwarantujący

    Tak patrze sobie na moj salon i polotwarta kuchnie w ktorym obecnie siedze
    i nie mam tu miejsca na ani jeden kaloryfer. Wszystkie sciany sa zakryte.

    Podlogowka to jednak wspaniala rzecz ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2016-01-13 15:02:43
    Od: w...@g...com

    > Podlogowka to jednak wspaniala rzecz ;)
    > Adam Sz.

    Tak samo zachwalasz porotherm, bo masz, mimo, że mądrzy ludzie odradzają.

    pzdr
    Bogdan

  • 10. Data: 2016-01-13 15:20:08
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-01-13 o 12:27, Dupek Żołędas pisze:
    > Ja zdecydowanie nie lubię podłogówki (kwestie zdrowotnościowe, krążenie
    > etc. przy czym zastrzegam,że nie interesuje mnie dyskusja na ten temat).

    A nas tak. Dawaj!;)