    Subject: Re: awaria wody - kto ponosi koszty
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: nadir <n...@h...org>
    Date: Wed, 30 Aug 2017 14:02:29 +0200

    W dniu 2017-08-30 o 12:27, Łukasz pisze:

    > Jestem po rozmowie z zarządcą i zgk.
    > Fakty są takie:
    > - umowa podpisana kilkanaście lat temu stanowi, że granica utrzymania to
    > licznik u nas w bloku.
    >
    > ZGK stoi na stanowisku zgodnie z:
    > http://www.rp.pl/Nieruchomosci/306299888-Przylacza-k
    analizacyjne-i-wodociagowe-poza-granica-dzialki-Uchw
    ala-Sadu-Najwyzszego.html

    > że teraz od dnia uchwały SN przyłącze należy do nas i my mamy je
    > naprawić na swój koszt. Koszty zgadzają się z zakresem robót przyjmując
    > powyższą argumentację.

    Kilka lat wcześniej "obowiązywało" inne orzeczenie, też Sadu
    Najwyższego, że przyłącze to licznika lub granicy działki jest
    własnością dostawcy wody.

    > Ale czy to nie jest tak że ta uchwała dotyczy tylko przyłączy
    > realizowanych po tej dacie? Mamy przecież umowę w której wyraźnie
    > napisane jest gdzie jest granica utrzymania. Nie mamy też żadnego
    > aneksu, który by tę granicę zmieniał.

    Nie wiem jak jest, ale u nas nie USA, że od razu precedens stanowi prawo.

    > I rodzi się też pytanie czy jeśli ZGK taki aneks przygotuje podpierając
    > się uchwałą SN to czy musimy na nią się zgadzać i w końcu prawo nie
    > działa wstecz.

    Wydaje mi się, że możecie się nie zgodzić, ale wtedy sprawa raczej trafi
    do sądu i wtedy sąd będzie decydował czy aktualne orzeczenie SN do
    czegoś Was zobowiązuje czy nie.

    Pytanie jest inne.
    Skoro w/g dostawcy wody przyłącze jest Waszą własnością, to na jakiej
    podstawie została usunięta awaria? Przecież to tylko Wy jako właściciel
    możecie zlecić taką robotę. Idąc za ciosem, jako właściciele nie
    chcieliście remontować całego odcinka a tylko usunąć awarię. A jak
    dostawca miał gest i wyremontował całość, to już nie Wasz problem.