  • Data: 2009-07-30 10:30:36
    Temat: Re: beton porcjowany
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Krzemo pisze:

    > Żadne kaleczenie. Po prostu nie ma polskiego odpowiednika słowa "big

    Jest.

    > bag". Wszelkie tłumaczenia wprost tego słowa wydają się śmieszne "duża
    > torba", "wielka siata", "wielki wór". To słowo jest już więc

    A dlaczego nie może być zabawne? Wielki Wór brzmi ładnie, zabawnie o
    kojarzy się z Wielkim Wozem.

    > wchłonięte do języka Polskiego (i używane w obrocie towarowym) tak jak
    > każde inne "wyrazy obce". Dlatego mówimy np. "brak interfejsów" itp a
    > nie "brak interface" ani "brak międzymordzia". Jest to nazwa własna
    > produktu. Podobnie jest ze starszymi historycznie wyrazami jak krawat,
    > karafka itp. Nie ma więc co wydziwiać.
    > ;-)

    Nie należy też przesadnie zanieczyszczać języka obrzydliwymi nowotworami
    językowymi, bo przez to robi się bełkot.

    No i wiele się traci, bo angielskojęzyczny widzi, jak zabawne jest
    zamawianie "gorącego psa", a importowany "hot dog" jest już tylko
    bezbarwną etykietką.

    Jak słowa brakuje - w porządku. Jeśli słowo już jest - należy się
    powstrzymać, bo w przeciwnym przypadku zamiast planów czy projektów
    domów będziesz miał "bluprinty", a domy będzie się stawiać z "brików"
    oraz "tubajforów", a do naprawy rury będziesz wzywać nie swojskiego
    hydraulika tylko jakiegoś zafajdanego "plumera".

    Nazwy własne to oczywiście inna sprawa, ale tych się raczej nie odmienia.