    From: "Tornad" <t...@h...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: budowa wiaty - stopy fundamentowe i rozstaw krokwi
    Date: Sun, 30 May 2010 01:02:28 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Użytkownik <t...@h...com> napisał

    > Czyli twierdzisz, że krokwie mogą mieć w przekroju 5x10 cm, jeśli dam je co
    > pół metra? Byłoby mi to wygodniej zbić do kupy (będę robił
    > najprawdopodobniej sam).
    >
    > I nie dawać żadnych jętek?
    >
    > Dzwoniłem nawet do znajomego architekta i pytałem o krokwie - powiedział mi,
    > że pod dachówkę powinny być 6x18 - to jest jakieś chore, bo przecież takie
    > to ja mam na domu (ale krokwie są długości 6 metrów - a na wiacie mają być
    > niecałe 3 metry).
    >
    > Pozdry,
    > MW

    Cos mi sie zakodowalo, ze masz belki 5 x 14.
    A to sa 5 x 10 cm. Troche cienkawe tzn. szerokosc, nazwijmy graniczna. Dach
    sie nie zawali pod ciezarem dachowki ale ten metr sniegu o ciezarze 250 kg na
    m2 to je ugnie.O ile nie maja wiekszych sekow, sie nie polamia.
    Ja bym zaryzykowal i je zuzyl ale w tym rozstawie polmetrowym. Zamiast jetek
    musisz kazda pare krokwi spiac u dolu belka wiazarowa. Moze to byc decha lub
    ta belka przecieta na pol. Te wiazary beda pracowac tylko na rozciaganie ale
    musza byc. I po kazdej stronie musza byc przybite do krokwi co najmniej 7
    gwozdziami.
    Pzdr.
    Tornad